Affärsområdeschef Tillbehör

Onoff Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onoff Sverige AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Järfälla, Österåker eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett företag där du får använda din höga servicegrad, ditt tekniska intresse och ditt engagemang?
På ONOFF får du möjlighet att hela tiden lära dig nya saker. Produktutbudet är oändligt stort och samtidigt går den tekniska utvecklingen allt snabbare. I denna ständigt växande teknikdjungel vill ONOFF sträcka ut en hand och hjälpa kunderna att hitta rätt. Våra medarbetares viktigaste uppgift är att göra det enklare och roligare för våra kunder att handla och använda ny teknik.
Vi är idag cirka 1200 medarbetare som arbetar i våra 70-tal butiker i Sverige, Finland och Estland, med huvudkontor i Stockholm. De flesta av våra medarbetare arbetar med försäljning, men det finns även andra roller som stödjer och utvecklar vår försäljningsorganisation, t ex inköp, marknad och ekonomi.
ONOFF fortsätter att expandera både i Sverige och utomlands och därför behöver vi alltid nya duktiga medarbetare!
Om du är intresserad av att arbeta hos oss kan du söka någon av våra lediga tjänster eller registrera din profil i vår kandidatbas. Genom att registrera dig får du information från oss så snart en ledig tjänst annonseras som överensstämmer med din profil.
Vi har skapat ett nytt affärsområde som heter Tillbehör. Vårt mål med detta område är att utveckla och växa snabbare än marknadstillväxten. Vi agerar i en marknad med tuff konkurrens men vi ser ljust på framtiden med stora affärsmöjligheter i de Svenska, Finska  & Estlänska butikerna samt vår nya satsning på företagsförsäljning & webbhandel vilket ger rätt man/kvinna stor potential att utveckla affärerna för affärsområdet.
Uppdraget är att driva affärsområdet framåt i samtliga säljkanaler gällande intäkter och marknadsandelar, både på kort och lång sikt, enligt företagets vision och affärsidé.
 Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att
• utveckla och förädla vårt kundbjudande.
• skapa & utveckla nya produktsegment inom affärsområdet.  
• skapa marknadens bästa affärsvilkor & sortiment.
• driva kampanjer & aktiviteter.
• kontinuerligt följa upp omsättningsvolym, TG, TB, lagervärde, lageromsättningshastighet, m.m.
• sätta och ansvara för leverantörs- och sortimentsstrategi
• förhandla och skapa leverantörsavtal och bonusöverenskommelser
• förhandla inköpspris och övriga affärsmässiga överenskommelser
Till din hjälp har du fyra produktchefer som rapporterar direkt till dig.
Vi tror att du har erfarenhet inom detaljhandel med erfarenheter av tillbehör och spontan köp, från butik, leverantör eller kanske konkurrent. Om du har erfarenheter av spacemanagement och kategorimanagement så är det en fördel, men det är inte något krav.  Du har eftergymnasial utbildning inom marknad/inköp. Du är van vid excel och siffror och har själv haft budget- och resultatansvar. Du kan presentera försäljnings-, kund- och sortimentsanalyser. Du förstår logistik och har dokumenterad förhandlingsvana. Har du dessutom hunnit med att leda och motivera personal är det ett stort plus.
Vi ställer stora krav men erbjuder samtidigt en rolig och lärorik tjänst i en stimulerande miljö. Tjänsten är heltid med tillträde efter överenskommelse. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta inköpschef Pär Kjellin på tel: 08-701 02 20.

Publiceringsdatum
2010-02-19

Arbetstider och omfattning
Heltid / Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-14
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
ONOFF Sverige AB

Adress
ONOFF Sverige AB
Box 710
19427 Upplands Väsby

Jobbnummer
591323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Onoff Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onoff Sverige AB: