Affärsområdeschef för kundservice
Online Fulfillment Sverige AB / Chefsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Online Fulfillment Sverige AB i Lund,
Malmö,
Simrishamn,
Växjö,
Umeå eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-12-04Om företagetSedan vår start 1993 i Lund har Online Sverige (www.onlinesverige.se) skapat miljontals kunddialoger inom försäljning och kundservice på uppdrag av andra företag. Byggt på entreprenörskap och personligt driv, präglas vår kultur av ett engagerat medarbetarskap där vi ständigt söker nya vägar för att utvecklas och förbättras så att vi alltid levererar relevanta och värdefulla tjänster till våra uppdragsgivare. Vi värdesätter idéskapande på alla nivåer och tror på att arbeta bäst tillsammans. Till affärsområdet kundservice söker vi nu en affärsområdeschef.
Affärsområde Kundservice
Vår kundserviceorganisation verkar på samtliga av våra tre geografiska kontor; i Lund, Umeå och London, där ansvarig chef tar ett helhetsperspektiv och arbetar för ett enat affärsområde. Vi arbetar med flera kända varumärken och samtliga uppdrag har sin dedikerade teamansvariga och tillhörande kundserviceagenter. Som ansvarig stöttar du teamansvariga samtidigt som du har en övergripande förståelse för avdelningens mål och prioriteringar.
Rollen som affärsområdeschef för kundservice
I rollen som affärsområdeschef för Kundservice hos Online Sverige bidrar du direkt till att stärka och utveckla företagets kundrelationer och verksamhetsresultat. Den centrala rollen innebär att du kommer:
• Ansvara för att de nyckeltal (KPI:er) såsom servicenivåer och kundnöjdhet som företagets uppdragsgivare förväntar sig levereras.
Säkerställa att det finns hållbarhet och effektivitet i arbetsprocesser och rutiner.
Arbeta för ett proaktivt samarbete med andra avdelningar på företaget.
Delegera och följa upp arbetsuppgifter inom teamet.
Stödja och utveckla kundansvariga och coacher vilket innefattar arbetsledning, utvecklingssamtal och lönesättning. Teamet är ca. 10 medarbetare till antalet.
Kontinuerligt utveckla affärsområdet och affärsrelationer för att säkerställa relevans och efterfrågan på tjänster.
ProfilDu har flerårig erfarenhet från ledande befattningar inom kundservice, försäljning eller liknande. Erfarenhet av outsourcingverksamhet är meriterande. Du har även starka ledarskapsfärdigheter med förmåga att motivera och inspirera. Vidare ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med och förståelse för KPI:er och deras inverkan på verksamheten.
Som person inger du förtroende och är bra på att bygga relationer oavsett om du möter kunder eller medarbetare. Du är nyfiken i ditt ledarskap och är duktig på att kommunicera och räds ej för att ta beslut. Att vara inkluderande mot alla är en självklarhet och lagkänslan är viktig i ditt arbete.
Arbetstid / Varaktighet
Heltid, provanställning 6 månader följt av tillsvidareanställning.
TillträdeSnarast enligt överenskommelse.
Så ansöker duÄr du redo att leda och utveckla vårt affärsområde för kundservice?
Skicka in din ansökan nedan senast 2023-01-15. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Online Fulfillment Sverige AB (org.nr 556479-8733),
https://onlinesverige.se/ Kontakt Janna
janna.claesson@onlinesverige.se Jobbnummer 8306875
Observera att sista ansökningsdag har passerat.