Affärsområdeschef CSR till Intertek

Intertek Semko AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek Semko AB i Stockholm, Västerås, Göteborg, Lomma, Malmö eller i hela Sverige

Har du expertkunskap på området Corporate Social Responsibility (CSR)? Vill du ta den kunskapen till nästa nivå, och driva en affärsverksamhet? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker nu till Intertek Evaluate AB en framåtlutad och affärsdriven områdeschef till Supplier management, där bland annat CSR och sustainability ingår.

Tjänsten går ut på att i alla sammanhang representera, sälja och leverera tjänster kopplade till affärsområdet. I rollen ingår också utveckling - vi söker dig som vill driva business.

Tjänsten är heltid och tillsvidare och placerad i Kista. Välkommen med din ansökan redan idag.

Publiceringsdatum
2016-04-19

Dina arbetsuppgifter
Många konsumenter, företag och organisationer känner oro över att tillverkningen av produkter och leveransen av tjänster potentiellt kan påverka arbetstagare, samhälle, säkerhet och miljö negativt. Intertek har utvecklat en rad riskbaserade ledningsverktyg och revisionslösningar för att bedöma och jämföra leverantörer, för att på så vis hjälpa företag och organisationer att hantera och följa upp status i sina leverantörskedjor. Intertek är globalt sett marknadsledande på den här typen av tjänster, bolaget arbetar med 50 av bolagen på furtune 500.

I tjänsten ingår att öka försäljning och lönsamhet för ditt affärsområde. Du jobbar praktiskt och strategiskt med kundbearbetning, leverans (i första hand genom revisorer) och seminarier och föreläsningar. Du blir Interteks "spjutspets" på området.

exempel på arbetsuppgifter:

• Vara expert på Interteks/branschens tjänster
• Driva och utveckla marknaden genom kundbesök och andra lämpliga aktiviteter
• Stödja Interteks säljare när de skriver offerter
• Delta vid seminarier och events som föreläsare
• Utveckla tjänsteutbudet (med Interteks globala Supplier Management org.)
• Genomföra revisioner/workshops/utbildningar
• Agera ansvarig för enskilda Nordiska kunder
• Agera länk till Interteks globala Supplier Management organisation
• Verka för att affärs-, marknads- och aktivitetsplaner skapas och följs

För rätt person, finns över tiden, potentiellt sett chansen att ta en VD-roll för Intertek Evaluate AB.

Utbildning/erfarenhet
Du som söker har erfarenhet av att kontrollera leverantörer vad det gäller Hållbarhet och CSR. Vi tror att du arbetat med Code of conduct och har förståelse för Branding strategy. Vi söker dig som har:

• Kompetens och egen erfarenhet av CSR-frågor och hållbarhet
• Kompetens och egen erfarenhet av uppföljning av sociala- och andra krav i leverantörsled
• Ledningssystems- och standardkompetens
• God kommunikationsförmåga
• Goda språkkunskaper (svenska och engelska)
• God planeringsförmåga & strukturerat arbetssätt

För att trivas i denna roll gillar du att ha ett flexibelt arbete med mycket eget ansvar. För den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är service-, lösnings- och konsultorienterad samt affärsmässig och affärsdriven. Du har även god samarbetsförmåga. Du som söker har minst utbildningsnivå högskola

Förmåner
Friskvård mm

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 660486
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joacim Jonasson +46855565126

Företag
Intertek Semko AB

Adress
Intertek Semko AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2792940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek Semko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek Semko AB: