Affärsområdeschef

Plusfamiljen / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Plusfamiljen i Stockholm, Sundbyberg, Sollentuna, Vaxholm, Täby eller i hela Sverige

Vill du vara med i en helt unik organisation?

Plusfamiljen är ett en entreprenörsdriven koncern i stark tillväxt som ständigt arbetar för att förbättra våra kunders situation, oavsett vilket behov som finns. Vi engagerar oss i frågor som rör mänskliga rättigheter, hållbarhet, barns medbestämmande, föräldrars rätt att vara föräldrar, barns rätt att få vara barn. Genom våra tjänster ska vi vara drivande i att ge varje människa ett helt och rikt liv, med möjlighet att se, uppleva och förverkliga sitt eget liv efter sin egen dröm.

Att jobba inom Plusfamiljen innebär att man är del av något större. För oss handlar vårt jobb i första hand om att göra något meningsfullt och göra skillnad för människor som behöver det som mest. Oavsett vilken yrkesroll du har inom Plusfamiljen är det här något som utmärker oss i vårt sätt att jobba och vår gemenskap. Våra ledord - tillsammans, nytänkande och engagerade genomsyrar allt vi gör. Vi arbetar för delaktighet, tänker utanför boxen och ger alltid lite mer än förväntat till både kunder och kollegor. Plusfamiljens personal utmärker sig genom att de tänker med hjärtat och lever våra värderingar.

Som Affärsområdeschef är du ansvarig för assistansverksamheten som omsätter ca 30 MSEK och förväntas fortsätta i snabb tillväxt. I verksamheten finns ca 80 assistenter samt 3 personer som hjälper dig att driva verksamheten framåt. Din absolut viktigaste uppgift är att med en smittande ledarförmåga och stort engagemang vara Plusfamiljens visionsbärare, värdegrundspridare och självklara vägvisare. Du rapporterar till VD och ingår i Plusfamiljens ledningsgrupp där du genom ditt engagemang, dina erfarenheter och din personlighet får vara med och utveckla hela koncernen. Tjänsten innefattar:

• Resultatansvar.
• Att leda assistansverksamheten till en stabil tillväxt.
• Personalansvar samt HR-frågor för assistansverksamheten.
• Utveckla befintliga rutiner och processer.
• Uppföljning och kvalitetssäkring.
• Uppföljning och avstämning av ansökningsprocesser.
• Att attrahera och behålla kompetens.
• Att vara värdegrundsambassadör och säkerställa att processer är väl integrerade med våra värderingar.

Du förstår att vi endast kan lyckas med våra ambitiösa mål genom att fortsatt ha marknadens gladaste kunder och medarbetare.

Vi söker dig som har erfarenhet som ledare och att du även haft en säljande roll i en tillväxtverksamhet där slutkunden var privatpersoner. Ledarskapet är mycket viktigt för oss, vi förutsätter att du är en, duktig och karismatisk ledare att leda genom andra och har en stor portion personlig integritet.

Som person är du är relationsorienterad med mycket empati som vill gott och ser människan i första hand. Naturligtvis är du en trygg och inspirerande ledare med pondus. Arbetet kräver att du är positiv, nytänkande, engagerad och kreativ samt att du tar massor av initiativ. Du har så klart ett stort professionellt kundfokus, men viktigaste av allt är att du har hjärtat på rätt plats! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Placeringsort Stockholm. Heltid, tillträde efter överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-11-05

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Plusfamiljen

Adress
Plusfamiljen
Torsgatan 7c
11123 Stoc

Kontorsadress
Torsgatan 7c

Jobbnummer
3145018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Plusfamiljen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Plusfamiljen: