Affärsområde Sport & Casino: Digital Media Specialist

Svenska Spel / Marknadsföringsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Spel i Gotland, Stockholm, Solna, Sundbyberg, Jönköping eller i hela Sverige

Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök https://om.svenskaspel.se

Är du vår nya Digital Media Specialist som ansvarar för att utföra och optimera datadrivna medieköp genom programmatiska köpplattformar?

I Svenska Spels affärsområde Sport & Casino kommer du att arbeta med våra välkända produktvarumärken; Stryktipset, Oddset, Bomben, Challenge, Poker och Bingo. I början av nästa år kommer vi också förhoppningsvis att addera nätcasino.

Jobba för en större upplevelse

Som Digital Media Specialist kommer du köpa, följa upp och optimera datadriven annonsering för Svenska Spels produktvarumärken inom affärsområde Sport & Casino utifrån givna affärsregler i externa kanaler via programmatiska plattformar.

Du verkar i ett tvärfunktionellt team med övriga inom Customer Experience-enheten och tillsammans med medarbetare från Content- samt CRM-strategi/analys/planning där du kommer att göra löpande insiktsbaserade uppdateringar i annonsmaterial och köpstrategier utifrån önskade förflyttningar av kundkluster (nykund, antichurn, etc) eller planerade försäljningsdrivande kampanjaktiviteter (retention).

Vidare arbetar du med att stödja marknadsavdelningens breda varumärkes -och imagebyggande uttag genom programmatiska köp vilket också innebär att löpande administrera och uppdatera varumärkes- och kampanjspecifika målgruppsstyrningar baserade på både Svenska Spels egen data och data som tillhör någon av våra partners.

I takt med att vi fortsätter implementera Adobes verktyg för Inbound/Outbound Marketing Autmatisation kommer du också på sikt att få uppdraget att säkerställa integrationen av att kunna genomföra och analysera de programmatiska köpen inom plattformen.

Är du den vi söker?

Du har erfarenhet av att planera och utföra och följa upp digital kommunikation till specifika målgrupper. Du har en förmåga att snabbt omvandla data till insikter och i realtid optimera köp och målgrupper till uppsatta mål. Du har erfarenhet av att arbeta med A-B tester för att optimera kommunikation till olika målgrupper.

Vidare har du:

• Högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning inom Marknadsföring/Kommunikation eller Datavetenskap, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• God kännedom om ny teknik och trender inom datadriven marknadsföring.
• God kännedom om och vana att arbeta i Demand Side Plattforms (DSP) och Data Management Plattforms (DMP)
• God kännedom om olika digitala kanalers roll i mediamixen samt i en köpbeslutsprocess.
• Vana vid att arbeta med dynamiska annonslösningar som Bannerflow, Google studio eller Adform.
• Förståelse för det programmatiska landskapet både från ett köparperspektiv samt publicistperspektiv såväl som förutsättningar från teknikleverantörer.
• Vana vid att arbeta med API integrationer mot marknadsföringsplattformar och nyttjande av automatiska informationsfeeder i marknadsföringsmaterial såsom banners, video m.m
• Har du en vana vid att arbeta i en större matrisorganisation är det meriterande.
• Tidigare erfarenheter från spelbranschen är meriterande

Som person är du nyfiken och kreativ men har en analytisk ådra och förmåga att snabbt ta insikter ur data och presentera dem på ett pedagogiskt sätt i tal och skrift. Du ska ha en naturlig förmåga i nya digitala system och en nyfikenhet som driver en egen utveckling i ämnet. Vidare är du:

• Nyfiken med mycket goda kunskaper om marknadsföring i allmänhet samt programmatisk och digital annonsering i synnerhet, på både ett teoretiskt och ett praktiskt plan.
• En lagspelare som trivs med att samarbeta tätt med både kollegor på den egna avdelningen och med andra delar av företaget.
• Driven och tillser löpande kompetensutveckling och är beredd att hela tiden investera i utbildning, i syfte att själv kunna tillhandahålla spetskompetens

Upplev Svenska Spel

Att jobba på Svenska Spel rymmer många upplevelser. Hos oss kan du känna pulsen, våga drömma stort och stolt erbjuda spel som är till glädje för alla. Vi är svenska folkets spelbolag som förebygger spelproblem, som sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Vi är omtänksamma kollegor som tar fram det bästa hos varandra, vi har ledare som utmanar och stöttar, vi investerar i dig, din hälsa och kompetens. Du kommer spela en viktig roll när vi skriver nästa kapitel i Svenska Spels historia. Nu satsar vi framåt för en ännu större upplevelse - för våra kunder, för samhället, för dig.

Ansökan och kontaktuppgifter

Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid med placering på vårt huvudkontor i Visby eller Solna. Är du redo för en större upplevelse? Tveka inte att ansöka redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, dock senast den 25 juni.

Frågor om tjänsten: Mats Lindquist Leissner, mats.lindquist-leissner@svenskaspel.se

Frågor om rekryteringen: Monica Forsman, monica.forsman@svenskaspel.se

Facklig kontakt: Johnny Wid, johnny.wid@svenskaspel.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-06-13

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Spel

Adress
Svenska Spel
Norra Hansegatan 17
62100 Visby

Kontorsadress
Norra Hansegatan 17

Jobbnummer
4203018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Spel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Spel: