Affärsnära Business Support Manager till Stena Recycling

SJR / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Stena Recycling gör återvinning till en hållbar affär. Med 1 500 engagerade medarbetare i Sveriges ledande återvinningsbolag skapar vi varje dag långsiktiga lösningar för såväl våra kunder som för samhället i stort. Stena Recycling är en del av Stena Metallkoncernen.
www.stenarecycling.se (http://www.stenarecycling.se/)

Publiceringsdatum
2018-06-01

Dina arbetsuppgifter
Som Business Support Manager har du en central och viktig roll på vår KAM-avdelning. Du har personalansvar för vår business support och administratörer som ingår i detta team samt agerar som senior rådgivare i att utveckla och påverka arbetet med våra största kunder. Dina arbetsuppgifter innefattar att tillsammans med kundansvarig/kundteam ta fram och kvalitetssäkra förkalkyler och priser vid upphandlingar. Du är aktiv i att förstå hur marknaden och prisbilden för respektive produktområde utvecklas, analyserar lönsamheten på vår befintliga kundstock och gör årsbokslut per bransch gällande lönsamhet och volymuppföljning. Vidare ansvarar du för att driva och utveckla administrationen för KAM-kunder samt arbetar med projekt för att utveckla teamet och vårt arbete mot kund.
Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor som finns i trevliga lokaler vid Fiskhamnen och rapportera direkt till vår KAM Chef Sverige. Visst resande ingår i tjänsten, framförallt inom Sverige.

Bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet och flera års relevant arbets­erfarenhet, exempelvis som Business Controller. För att lyckas i rollen ser vi att du behärskar engelska väl i både tal och skrift och ligger på en hög nivå i ditt Excelanvändande. Du är en van användare i hela Officepaketet och har en generellt god förståelse för affärssystem. Har du även tidigare erfarenhet av arbete med avtal, förhandlingar och juridik är det meriterande.

Som person är du trygg i din roll som ledare och motiveras av att utveckla och coacha andra. Du har ett uttalat affärsintresse och har lätt för att skapa ett förtroende hos andra samtidigt som du kan ifrågasätta och utmana när så behövs. Du är relationsinriktad och kommunikativ samt ser dig som en lagspelare. I ditt arbete är du ansvarsfull och noggrann med ett öga för detaljer likväl som du har en tydlig analytisk förmåga. Du är även stresstålig och van att både prioritera och delegera. Söker du en utvecklingsinriktad roll på ett affärsdrivet bolag präglat av entreprenörsanda och korta beslutsvägar är detta tjänsten för dig!

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Sweden AB (SJR). Skicka in din ansökan senast 17 juni, urval och intervjuer kommer att ske löpande. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se (http://www.sjr.se/). Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Bengtsson om du har frågor på telefon 031-333 54 85. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Bengtsson helena.ahs@sjr.se 031-333 54 85

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
4181586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: