Affärsmässig Business Manager till Adecco i Linköping

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Letar du efter en arbetsplats med kompetenta medarbetare, stimulerande arbetsuppgifter och en föränderlig vardag? Kan du växla fokus med snabba ryck och drivs du av att göra lönsamma affärer med nöjda kunder som resultat? Just nu söker vi en affärsmässig Business Manager till vårt kontor i Linköping!

Publiceringsdatum
2018-10-26

Om tjänsten
Som Business Manager kommer du att tillhöra teamet General Staffing i Östergötland med placering i Linköping. Idag arbetar vi med uthyrnings- och rekryteringstjänster av tjänstemän och kollektivanställda till våra kunder som finns inom alla branscher i Östergötland. Som Business Manager har du personalansvar för ett antal konsulter inom vår uthyrningsverksamhet och ansvarar för samtliga personalrelaterade frågor, bland annat utvecklingssamtal, löneadministration, tidrapportering och lönesamtal. Du kommer få möjlighet att arbeta med både tjänstemän och kollektivanställda.
I rollen som Business Manager ingår också ansvar för att kartlägga dina kunder, göra tydliga affärs- och aktivitetsplaner samt skräddarsy säljinsatser för att nå uppsatta mål genom flexibilitet, lösningsfokus och hög närvaro på fältet. Att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor med olika befattningar är en framgångsfaktor för att nå våra gemensamma mål.

I din roll som Business Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:

• Personalansvar och administration av konsulter
• Relationsbyggande med kund, konsult och kollega
• Försäljningsansvar mot befintliga kunder

Du kommer att ingå i ett kompetent och erfaret team som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målen väger tyngre än den individuella prestationen. Vi arbetar dagligen med våra värderingar (Ansvar, Laganda, Entreprenörskap, Passion och Kundfokus) i allt vi gör och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa touchpoints.

Om dig

Längtar du efter att utmanas i din vardag och att få möjlighet att ta lärdom av dina misstag? Bra. Vi tror att du motiveras av att bygga upp och bibehålla goda relationer med både kunder och dina konsulter och din energi får du av kontakten med dem. Du älskar high fives och att ringa i orderklockan och är naturligt tävlingsinriktad. Kanske har du en idrottsbakgrund i en lagsport och är person som är van vid att lyckas med det du tar dig för? Vi ser att du presterar på topp när du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett högt tempo och att du inte är rädd för att ta snabba beslut. Det är dessutom viktigt att vara noggrann i det administrativa arbetet som rollen kräver. Vi tror att du trivs som bäst när du får arbeta med kunden i fokus och att du drivs av att göra lönsamma affärer.

Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet från konsult/bemanningsbranschen och vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi eller försäljning. B körkort är ett krav. Vi söker dig som vill ha kul på jobbet och som mer än gärna sprider din positiva energi till de i din närhet. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!

Om Adecco

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige erbjuder vi såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som lösningar inom bland annat ledarskaps- och kompetensutveckling, karriärrådgivning, omställning och outsourcing på våra 59 kontor spridda över hela landet. Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.

Om anställningen

Tjänsten som Business Manager är på heltid, start omgående och är ett föräldravikariat som sträcker sig till 31/12-2019. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, möjlighet till flextid, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. På vårt kontor i Göteborg arbetar cirka 50 medarbetare som tillhör olika enheter och vi har en stark gemenskap över gränserna. För dig som gillar att umgås med kollegor efter arbetstid så finns det många gemensamma aktiviteter som alla bjuds in till och vi pratar ofta om att det är allas ansvar att bidra till den goda arbetsmiljö som vi har idag.

Om ansökan

Tjänsten har start enligt överenskommelse med vald kandidat. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Talent Sourcer: Sandra Strindeborn via sandra.strindeborn@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Bemanningsbranschen, Bemanning och uthyrning, Business Manager, Östergötland, Linköping, Försäljning, Rekrytering

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Strindeborn

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4424478

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: