Affärsinriktad Rekryterare/ handledare inom Rusta och matcha
Worktasker AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Worktasker AB i Uppsala WorkTasker AB bildades 2014. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. WorkTasker är auktoriserade som rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. WorkTasker är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. WorkTasker växer i snabb takt och söker nu dig som vill bidra till att ge människor en meningsfull sysselsättning! Vi skapar möjligheter! Handledare inom Rusta & Matcha till Uppsala Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare på WorkTasker kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb eller studier så fort som möjligt. Vi söker dig som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi söker även erfarenheten som rekryteringskonsult hos handledaren som får du ett helhetsansvar för att genomföra rekryteringar. Du skapar nya affärsrelationer samt utvecklar de befintliga. Vår försäljningsstrategi och rekryteringsprocess ligger till grund för att säkerställa högsta kvalitet i vår leverans utifrån våra kunders behov, varumärkesstrategier och värdegrunder.
Vi uppskattar dig som är engagerad och driven! Vad rollen som Handledare innebär: * Rollen som handledare innebär också att du arbetar nätverkande med det lokala näringslivet samt upprätthåller goda kontakter med arbetsgivare och utbildningsanordnare. * Kartlägga deltagarnas behov och hålla i individuella utvecklingsmöten. Stötta med att skapa ansökningshandlingar och marknadsföra individ och kompetens. * Hålla i coachande och motiverande samtal-både fysiskt och digitalt. * Ge information om jobb-och utbildningsmöjligheter. * Arbetsgivarbesök och uppföljning på arbetsplatser. * Följa upp och dokumentera deltagarens utveckling genom processen. * Föra löpande dialog med Arbetsförmedlingen. För att passa i rollen som Handledare önskar vi att du: * Har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Uppsala med omnejd. Jobbmöjligheter och föreningskontakter är mycket önskvärt. * Tidigare har arbetat med Rusta & Matcha eller motsvarande. * Är driven, har en säljande personlighet och intresse för att ge god service och hjälpa andra samt att du är lösningsfokuserad och ser möjligheter samt fokuserar på resultat. * Har digital kompetens- vi ser gärna att du är bekväm med att hålla i digitala möten och dokumentera i digitala verktyg. * Har god förmåga att planera och organisera ditt arbete- arbetar effektivt och för individens bästa. * Är social och öppen för att knyta nya kontakter samt uppskattar teamwork. * Har en flexibel inställning till ditt arbete-kan hoppa in där det behövas. * Har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. * Talar god svenska,-ytterligare språkkunskaper är meriterande. * Vi ser mycket positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget-stor vikt kommer att läggas vid personliga kompetenser, motivation och engagemang för tjänsten. * Har B-körkort- dock ej krav!
För att vara kvalificerad för tjänsten måste du även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav som Arbetsförmedlingen har ställt:
Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
Juridik
Sociologi
Statsvetenskap
För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-30
E-post:
info@worktasker.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Rekryterare inom WorkTasker".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Worktasker AB (org.nr 556990-4120)
Bävernsgränd 14 (
visa karta)
753 19 UPPSALA
Jobbnummer 7573955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.