Affärsinriktad Buisness Controller
Poolia / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2008-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Affärsinriktad Buisness Controller" (publicerad 2008-07-07) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en affärsinriktad och analytisk Business Controller till Amadeus Scandinavia med tillträde snarast. Du kommer att ingå i en grupp om elva personer varav två tjänster är Business Controllers.
Som Business Controller ska du fungera som stöd och support till företagets framtida utveckling, främst genom att stödja marknads- och försäljnings- och kundleveransorganisationen i Skandinavien. Du har ett utpräglat affärssinne, god kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta med verksamhetsansvariga. Det är av vikt att du trivs i projekt och att du är en person som är bekväm med att hålla presentationer.
Rekryteringsprocessen kommer att sker löpande. Välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2008-05-07ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• ansvar för företagets planerings- och uppföljningsprocesser samt upprättande av ekonomiska analyser och rapporter
• identifiering och implementering av förbättringsområden i arbetet rörande planering, uppföljning och rapportering
• implementering och utveckling av lönsamhets-/affärsanalyser
• support och stöd till organisationen avseende ekonomi och verksamhetsstyrning
• framtagande av rutiner för beslutsunderlag/business cases
• att driva och/eller delta in projektarbete och ibland i rollen som projektledare
• utveckling av nuvarande systemstöd för planering och uppföljning.
ErfarenhetVi söker en civilekonom med 3-5 års erfarenhet av Business Controlling, gärna med redovisningsbakgrund. Redovisnings- eller revisorsbakgrund kombinerad med controllererfarenhet är även intressant. Du är van att leda och stödja projekt.
Du har mycket goda kunskaper i engelska och du är van att arbeta på engelska då detta är Amadeus koncernspråk. Du har förståelse för både norska och danska. Spanska är meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta i ett dotterbolag till internationellt företag.
Du har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel, samt praktisk erfarenhet av analys och rapportverktyg, gärna Mercur Business Control.
För att kunna bli framgångsrik i de uppgifter du kommer att utföra hos Amadeus Scandinavia har vi tydliga krav på den person vi söker. Vi söker en person som är analytisk och affärsmässig med en god förmåga att kommunicera. Du har förmåga att resonera, vara lyhörd och agera på förväntningar och krav som finns i företaget. Du ser till företagets bästa och förstår vilket viktigt bidrag du utgör i att vara självgående, strukturerad och hålla deadlines. Du är utvecklingsorienterad och agerar proaktivt. Du är en person som trivs bäst i en händelserik miljö.
FöretagetAmadeus is the world's leading global distribution system (GDS) and travel industry technology provider. Headquartered in Spain, Amadeus provides marketing, distribution and IT services to the travel industry worldwide. The Amadeus System is a computerized global distribution system that enables Providers such as airlines, hotels and car rental companies, to disseminate information about their schedules, availability, pricing and ticketing of their worldwide services. Amadeus is the first global distribution system to receive the demanding ISO 9001:2000 certification and the 2000 standard through Bureau Veritas Quality International (BVQI) for the quality of its management practices and organization. Read more about us on
www.amadeus.comArbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: STHLM10Y6001R
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagPoolia
AdressPoolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm
Jobbnummer 214048
Observera att sista ansökningsdag har passerat.