Affärsenhetscontroller
Emil Lundgren AB / Controllerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Emil Lundgren AB i Helsingborg,
Kävlinge,
Lund,
Malmö,
Hylte eller i
hela Sverige Nu har du möjlighet att bli en viktig del av våra enheter i Helsingborg och Lund. Vi erbjuder dig varierade arbetsuppgifter och en stark gemenskap.
Uppskattar du dessutom att arbeta i en organisation som kännetecknas av entreprenörskap, ansvar och ordning och reda kommer du att trivas hos oss.
Publiceringsdatum2021-10-07Om tjänstenVi söker dig som vill jobba i en kombinerad roll som affärsenhetscontroller för våra affärsenheter i Helsingborg och Lund. Du utgår från vårat kontor i Helsingborg men arbetar också i Lund på regelbunden basis. Affärsenheterna har idag ett 80-tal anställda och omsätter ca 110 miljoner tillsammans. Du kommer att arbeta nära verksamheterna och stötta affärsenhetschefer och projektledare med:
• Projektuppföljning
• Delaktig månad-kvartal och årsbokslut
• Budget/Prognoser
• Rapportering
• Fakturahantering
• Projektadministration
Den större delen av tjänsten är ekonomiinriktad där du arbetar med uppföljning och analys av det ekonomiska flödet på affärsenheterna samt med rapportering av affärsenheternas resultat vidare inom koncernen. Du skapar förståelse för de ekonomiska processerna och rutinerna. En mindre del av rollen innebär också viss administration för enheterna som t. ex hantering av kund- och leverantörsfakturor, reseräkningar, utbildningsadministration samt andra administrativa arbetsuppgifter som kan förekomma inom affärsenheterna.
Din kompetensprofil
Vi önskar att du har några års erfarenhet av brett ekonomiarbete och ser gärna att du har eftergymnasial utbildning i ekonomi. Meriterande är om du har erfarenhet av projektredovisning, avstämningar och arbetat i SAP.
Vi söker dig som har ett affärsinriktat arbetssätt och trivs med att jobba nära verksamheten, samtidigt som du är självständig och tar egna initiativ. För att lyckas i tjänsten tror vi att du är en pedagogisk och ödmjuk person som trivs med att ge service och rådgivning samtidigt som du har förmåga att vara tydlig och kommunikativ.
Du har goda IT-kunskaper, van att arbeta i Excel och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har körkort för bil.
För rätt person erbjuder vi ett varierande arbete där ditt engagemang uppskattas och tas tillvara på och du har möjlighet att påverka.
Vi erbjuder
Du får en möjlighet att arbeta i en nyckelroll där du stödjer med din ekonomiska kompetens. Du blir del av två autonoma och välfungerande affärsenheter med stark lokal närvaro samtidigt som du får tillgång till ett nätverk av kompetens i Sverige och världen, då vi ingår i koncernen VINCI Energies.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 2021-10-29. Urval, intervjuer och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag!
Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.
Vid frågor
Kontakta affärsenhetschef Conny Benke, tfn 070- 374 35 31
Sitter du på mobilen? Du vet väl att du snabbt och enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEmil Lundgren AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Emil Lundgren AB (org.nr 556049-3263),
http://www.emillundgren.se Arbetsplats Emil Lundgren
Jobbnummer 6023625
Observera att sista ansökningsdag har passerat.