Affärsdriven säljare inom kundtjänst till Coor

Coor Service Management AB / Säljarjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Coor Service Management AB i Borlänge, Falun, Ludvika, Hofors, Avesta eller i hela Sverige

Är du en affärsdriven säljare som bygger starka och förtroendefulla relationer och som vill vara med på Coors fortsatta framgång? Då har vi rätt utmaning för dig!
Vi söker nu en driven, lösningsorienterad och kundtjänstfokuserad säljare. Du får möjlighet att leda spännande säljprojekt i en stimulerande miljö och vara en central roll för Coors fortsatta tillväxt i Sverige.

Om rollen
Tjänsten innebär att skapa attraktiva tjänstelösningar inom kundtjänst till nya och befintliga kunder där du arbetar proaktivt för att utveckla affärsförslag utifrån kundens behov. Du skapar dig kännedom om vår marknad, bygger relationer och bearbetar nya potentiella kunder inom kundtjänstsegmentet i hela Sverige. Som säljare inom kundtjänst tillhör du ett litet säljteam om två personer som arbetar med att utveckla området, tillväxt och nya affärer. Rollen är ny och det finns stora möjligheter att vara med att påverka rollens utformning och teamets framtida arbetssätt. Och det är du som tar lead i Coors framtida utveckling inom kundtjänst. Tjänsten kan utgå från flertalet orter enligt överenskommelse och Coors huvudkontor finns beläget i Kista. Du rapporterar till affärsutvecklingschefen som är stationerad i Borlänge. Resor förekommer i tjänsten.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Marknadsanalys, bevakning och affärsutveckling inom kundtjänst
• Boka och genomföra kundbesök
• Aktivt arbeta med att utveckla kundtjänstkompetens inom hela Kontaktcenter.
• Skapa anbud/offerter och besvara inkommande förfrågningar
• Presentera anbud/offerter samt förhandla med kunder
• Lämna över affärer till linjeorganisationen och följ upp befintliga affärer

Vår kandidat
Vi ser att du har flerårig erfarenhet inom kundtjänst och vana från tjänsteförsäljning inom B2B. Du har tidigare arbeta med och svarat på offentliga upphandlingar samt andra förfrågningar. Vi ser det som en självklarhet att du har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift i på svenska såväl som engelska samt har en mycket god datavana.
Vi söker dig som motiveras av att nå mål, som tar dig an uppgifter med stort engagemang och som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer.

Personliga egenskaper
Som säljare har du förmåga att hantera olika typer av människor och situationer. Du arbetar självständigt men kommer samarbeta tätt med din närmsta chef och linjechefer.

Förutom att du är både lyhörd och pålitlig har du ett prestigelöst och lösningsorienterat förhållningssätt. För att trivas hos oss är du en positiv person med hög energi som har nära till skratt men också är professionell i ditt sätt att vara.

Vi ser att du är en person som vågar ifrågasätta på ett behagligt och förtroendeingivande sätt.
Du kommer att ha en självständig roll där du får en stor möjlighet till påverkan, både internt och externt. Du får möjlighet att själv planera din tid och kan även arbeta hemifrån.

Stämmer detta in på dig?

Vi erbjuder
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder en marknadsmässig lön med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. För dig som nyanställd har vi ett introduktions- och utbildningsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats.

Kontaktuppgifter och övrig information
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef, Jonathan Stenvall på telefonnummer 010 - 559 51 50.

Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat våra stjärnor kan annonsen komma att stängas ner, så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Coor
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer - smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Coor har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2021 av Karriärföretagen.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid 100%, provanställning på 6 månader tillämpas

Publiceringsdatum
2021-11-12

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Coor Service Management AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Coor Service Management AB (org.nr 556084-6783)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Coor Service Management

Jobbnummer
6115698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Coor Service Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Coor Service Management AB: