Affärsdriven och noggrann Ekonomiansvarig till Coop Bageri

Experis Sverige / Ekonomichefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Kristianstad, Sölvesborg, Hässleholm, Hörby, Osby eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Coop Bageri ägs av konsumentföreningarna i sydöstra Sverige. Tillverkning av konditori-och bageriprodukter sker i Coops bageri i Kristianstad. Coop Bageri erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment till Coop butiker, kommuner, landsting och privata kunder i södra Sverige. Naturliga råvaror, gediget hantverkskunnande och hög service är Coop Bageriets ledstjärnor. Omsättningen 2013 uppgick till ca 110 MSEK och man har ca 90 personer anställda. Coop Bageriets primära leveransområde sträcker sig från Göteborg-Jönköping-Norrköping ända ner till Ystad, dvs hela södra Sverige.

Publiceringsdatum
2014-02-14

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig kommer du att ingå i ledningsgruppen och då också utgöra ett viktigt stöd till VD och övriga i företagsledningen. Du rapportera direkt till VD. I rollen som ekonomiansvarig är du involverad i affärsmodellen och bidrar till hur verksamheten kan utvecklas. Tjänsten innefattar allt från löpande bokföring, redovisning och kostnadsanalyser till fullständiga bokslut inklusive rapportering. Du sköter hela den löpande redovisningen, med avstämningar och månads- och årsbokslut. Tjänsten är bred med mycket eget ansvar och många kontaktytor. Till din hjälp har du en ekonomiassistent på halvtid. Lönehanteringen som ligger hos en extern part ingår också i ansvaret.

Arbetsuppgifterna omfattar alltså bl.a:
• Löpande redovisning och avstämningar.
• Månadsrapporter, kvartalsrapporter och årsredovisningar.
• Skatteredovisning samt inrapportering av statistik till SCB m fl.
• Att sammanställa och analysera ekonomiska rapporter.
• Att upprätta budget samt prognoser.
• Likviditetsprognoser
• Underhåll och avstämning av anläggningsregister.
• Avstämning av lager samt samordning av inventeringar.
• Att utveckla och analysera nyckeltal och ekonomiskt utfall.
• Att arbeta fram rutiner, processer, resultatmodeller, lönsamhetsanalyser, kalkyler och andra beslutsunderlag som bidrar till en framgångsrik styrning av verksamheten.
• Att delta och driva förändringsarbeten och utveckling av företagets verksamhet.
• Att ta fram underlag och presentationsmaterial inför styrelse- och ledningsgruppsmöten.
• Dokument ang. investeringsanalyser, lönsamhetsanalyser, strategiska analyser
• Att identifiera och bidra till ett ökat fokus på effektiviseringar, lönsamhet och kostnadsmedvetande.

Vem är du?
Vi söker dig som har kunskap inom redovisning och av verksamhetsstyrning och som har ett par års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna i en tillverkande industri. Vi tror att du känner dig bekväm i de flesta arbetsuppgifter som kan förekomma på en ekonomiavdelning och att du kan axla allt från enklare till tyngre och mer strategiska arbetsuppgifter. Du har en vana av att arbeta brett med redovisning och har gjort bokslut självständigt förr.

Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt mycket goda kunskaper i Officepaketet, speciellt i Excel. För Coop Bageriet är det viktigt att du är flexibel varför vi söker dig som är prestigelös, en genuin lagspelare och som tar stort eget ansvar. Därtill ser vi gärna att du är trygg i dig själv, noggrann samt har ett systematiskt och problemlösande arbetssätt.

Tjänsten är placerad i Kristianstad.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst via experis.se. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Experis, rekryteringskonsult Catharina Platoff, 044 - 20 38 68.

Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast möjligt, dock senast 9 mars.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Platoff

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1780268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: