Affärsdrivande Webbanalytiker - Assa Abloy Ab, Sweden
Anegy Online Marketing AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Anegy Online Marketing AB i Stockholm Vill du arbeta med webbanalys i en internationell miljö och vara en central del i expansionen av ASSA ABLOYs digitala affär?
ASSA ABLOYs webplattform har över 200 siter och 15 webbshoppar över hela världen. Som en del i satsningen behövs en affärsdrivande webbanalytiker till ett centralt team som samarbetar med och koordinerar personer världen över.
Som webbanalytiker kommer du att arbeta med att analysera och optimera ASSA ABLOYs digitala affär. Du kommer att vara med och driva expansionen av den digitala affären både genom att själv analysera, optimera och kravställa utveckling, men även genom att stötta och lära andra inom ASSA ABLOY att förbättra sina webshoppar baserat på datadrivna insikter.
I rollen även:
• Delaktighet i att sätta digitala mål och KPI:er
• Ägandeskap över den digitala mätningen och uppsättning av tracking
• Visualisera data och analyser i rapporter och dashboards
• Kravställa och prioritera utveckling baserat på datadrivna insikter
• Bistå divisioner och lokala marknader med analyser och insikter
• Utbilda interna personer inom webbanalys
För att passa i rollen bör du vara:
• Ambitiös och drivas av utveckling
• Analytisk, nyfiken och bra på att förstå kundbeteenden bakom siffrorna
• Prestigelös och inte rädd för att göra det som behövs
• Pedagogisk och tycka om att sprida kompetens
Lämplig utbildning, erfarenhet och kompetens:
• Eftergymnasiala studier inom ekonomi, mediekommunikation, statistik alternativt utbildning inom webbanalys
• 2-3 års erfarenhet inom webbanalys, e-handel (helst B2B) eller annan digital marknadsföring
• Tala och skriva engelska på professionell nivå
• Erfarenhet av Google Analytics och Google Tag Manager
• Erfarenhet av Klipfolio eller annat dashboardverktyg
• Grundläggande webbteknik (HTML, javascript, jQuery eller något programmeringsspråk)
Slutligen bör du givetvis brinna för e-handel och den digitala utvecklingen samt vilja bidra till förändring och förbättring.
ASSA ABLOY är världsledande inom lås- och dörrlösningar som uppfyller slutanvändarnas krav på trygghet, säkerhet och användarvänlighet. Koncernen har 46 000 anställda och en årsomsättning på 72 miljarder SEK.
I rollen som Webbanalytiker rapporterar till Global eBusiness development manager, med placering på ASSA ABLOYS Huvudkontor på Klarabergsviadukten i Stockholm. Du kommer att tillhöra ett litet team och ditt enskilda bidrag blir till stor vikt för ASSA ABLOYs framtida digitala kommunikation.
Varaktighet, arbetstid
Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.
Publiceringsdatum2016-12-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: Webbanalytiker - ASSA ABLOY AB
KontaktSimon Milton
ansokan@anegy.seFöretagANEGY ONLINE MARKETING AB
AdressANEGY ONLINE MARKETING AB
Klarabergsviadukten 90
11164 STOCKHOLM
KontorsadressKlarabergsviadukten 90
Jobbnummer 3216316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.