Affärscontroller med redovisningskompetens

AB GotlandsHem / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB GotlandsHem i Gotland

Det här är jobbet för dig som gillar kvalitetssäkring, analys och rapportering och strävar mot kontinuerligt förbättringsarbete eftersom du då får möjlighet att förbättra och utveckla dina arbetsuppgifter.

LITE OM DINA ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Affärsservice är GotlandsHems internstöd till övriga avdelningar och här arbetar vi med ekonomi, lön, kravhantering och IT. Som affärscontroller kommer i första hand att analysera, följa upp, rapportera samt prognostisera våra affärsverksamheter - fastighetsförvaltning, nyproduktion och renoveringsprojekt.

Du kommer också att stödja kvalitetssäkring av våra månadsbokslut samt vara en viktig del i att utveckling av våra processer. I rollen ingår även att driva genomförandet av årligt återkommande och företagsövergripande processer som exempelvis budget. Tillsammans med dina kollegor är du en viktig del i att nå GotlandsHems strategiska mål, där det ekonomiska målet är att bolagets ekonomi är långsiktigt hållbar och möter ägarens, Region Gotlands, avkastningskrav.

Tjänsten är placerad i Visby.

LITE OM DIG
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss betyder det att du har förmåga att se lösningar och att arbeta med helheten utan att missa detaljerna. Du är en analytisk person som gillar ordning och reda. Dessutom är du duktig på att kommunicera och återkoppla till dina kollegor på ett bra sätt, så att kvaliteten i det vi gör alltid är på topp.

Är du civilekonom har du förmodligen den utbildning som krävs. Vi vill att du har flera års erfarenhet av redovisning och bokslut, exempelvis inom revision eller som redovisningskonsult. Alternativt har du arbetat som controller. Du är bekväm med analys och uppföljning av ekonomi, nyckeltal och lönsamhet.

Du gillar att samarbeta och hjälpa till där det behövs. I gengäld kommer du att få ett gäng trevliga kollegor, ett omväxlande och utvecklande arbete och en arbetsgivare som står för trygghet, värme och framåtanda.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och tycker att mångfald är en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika språkkunskaper, bakgrund och kön.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta avdelningschef Marcus Åslund, telefon 0498 - 20 39 46.

Välkommen med din ansökan märkt "Controller" senast 19 augusti till ansokan@gotlandshem.se.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

GOTLANDSHEM - GOTLÄNNINGARNAS HYRESVÄRD
Vi är ett av Region Gotland, helägt bostadsföretag och verkar över hela ön. Vi har byggt, förvaltat och hyrt ut lägenheter i över 60 år och är mycket stolta över vårt uppdrag. Vår vision är att vara den bästa av värdar och vi söker dig som vill vara med på den spännande resan företaget har framför sig.

GotlandsHem - Den bästa av värdar!

Publiceringsdatum
2018-07-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19

Företag
AB GotlandsHem

Kontorsadress
Jungmansgatan 1 A

Jobbnummer
4239504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB GotlandsHem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB GotlandsHem: