Affärscontroller

Lundin & Boström Hr AB / Administratörsjobb / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lundin & Boström Hr AB i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Säter, Hedemora eller i hela Sverige

Vi söker en Affärscontroller för våra kommunala bolag Smedjebacken Energi & Vatten AB, Smedjebacken Energi Nät AB och Bärkehus AB.

För att säkerställa ekonomikompetensen för hela kommunkoncernen kommer övergripande ekonomipersonal att från 1 januari 2016 att vara anställda i Smedjebackens kommun. Som Affärscontroller kommer du ha din anställning i kommunen, men med operativt ansvar och fysisk placering hos bolagen.

Uppdraget:
Din uppgift som Affärscontroller är att stödja organisationen med uppföljning, beslutsstöd samt analyser. I rollen jobbar du med utfall, analys och rapportering till ledning och styrelse. Du svarar för det övergripande ekonomiska arbetet, rapporterar direkt till VD och leder medarbetarna i bolagens ekonomifunktion. Vid sidan av det löpande arbetet deltar du i verksamhetsförbättrande projekt rörande effektivisering och utveckling av ekonomiska processer och uppföljningssystem. Du leder förbättrings- och utvecklingsprojekt inom olika organisatoriska områden. Du är även delaktig i arbetet med att forma och säkerställa budget- och prognosunderlag samt delta i utvecklingen av företagets styr- och rapporteringssystem. I rollen arbetar du nära företagets avdelningschefer och har stora möjligheter att forma och påverka ditt eget arbete samt utvecklas i rollen som Affärscontroller.

Publiceringsdatum
2015-12-03

Dina arbetsuppgifter
• Samordna arbetet med planering, analys och rapportering av månads- och årsbokslut
• Strukturera och analysera utfalls- och prognosdata för presentation till VD och styrelse
• Utveckla affärstänket i bolagen samt komma med förslag på förändringar
• Ansvara för framtagande av årsredovisningen för Bärkehus AB, SEAB/SENAB
• Ansvara för utveckling och uppdatering av bolagets investeringskalkyler

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi och flerårig relevant arbetslivserfarenhet efter examen. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och ser till kundbehov, intäkter/kostnader och affärsmöjligheter. Det är positivt om du har erfarenhet av projektledning och affärsutveckling. God förståelse för redovisning och goda kunskaper i Excel och Agresso är grundläggande för rollen. Du har en stark analytisk förmåga och kan se frågor i ett helhetsperspektiv. Som person är du en problemlösare som ser förbättringsmöjligheter och hur man kan utveckla processer och strukturer. Du är kommunikativ och självgående och kan driva frågor på ledningsnivå såväl som i den dagliga verksamheten.

Så ansöker du
Vi samarbetar med Lundin & Boström i denna rekrytering. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna-Karin Malmgren, tfn 070-360 71 90. Välkommen med din ansökan senast 24 januari på www.lundinbostrom.se/lediga-tjanster .

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-24

Företag
Lundin & Boström Hr AB

Adress
Lundin & Boström Hr AB
Forskargatan 3
78170 Borlänge

Kontorsadress
Forskargatan 3
Borlänge

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0243-226670

Jobbnummer
2560644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lundin & Boström Hr AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lundin & Boström Hr AB: