Affärschef sökes till Helsingborg
Mekonomen Sverige / Chefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mekonomen Sverige i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Perstorp,
Lund eller i
hela Sverige Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Som Affärschef på Mekonomen har du det huvudsakliga ansvaret för butiksdrift och försäljning. Du kommer att, utifrån budget och handlingsplaner, leda och utveckla butiken mot uppsatt mål samt medverka till att utveckla och optimera Mekonomens totala affär för både butik och konceptverkstad inom distriktet.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
• Ständigt förbättra och utveckla butikens affär inkl. relationen till lokala koncept såväl som fristående verkstäder samt övriga B2B-kunder.
• Ansvar för infriandet av de kort- och långsiktiga mål som ledningen fastställer i strategiska planer, budgetramar eller på annat sätt och leder enligt tillämpat styr- och kontrollsystem.
• Ansvarar för kvalité-, miljö- och arbetsmiljöansvaret inom den egna verksamheten.
• Budget- och resultatansvar för den lokala verksamheten.
• Personalansvar, vilket bl.a. innebär rekrytering, introducering, bemanningsplanering, kompetensutveckling samt delegering av arbetsuppgifter.
• Arbeta aktivt för att du och ditt team uppnår förväntade resultat och mål.
• Utveckla och genomföra lokala marknadsföringskampanjer för verkstad och butik.
• Första support gentemot verkstadskunder gällande Mekonomens verkstadssystem.
• Ansvara för att optimera butikens varuflöde till verkstad.
• Verka för en god arbetsmiljö, en hållbar affär och verksamhet.
Vi söker dig med ett brinnande intresse för service och affärsmannaskap och som vill utvecklas tillsammans med oss. För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av butiksdrift, personalledning och ledarskap. Det är viktigt att du även har erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetarbete. Eftersom du har personalansvar förutsätter vi att du har grundläggande kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning.
Som person är du mål- och resultatinriktad i kombination med ett drivande, positivt och engagerade ledarskap. För att du ska lyckas i rollen är du stabil, vågar ta initiativ och har lätt för att se helheter. Vidare har du B körkort och vi ser gärna att du har kunskap om, eller ett intresse för, bilar. Då vi är en stor organisation och hela tiden vill utvecklas och bli bättre så är det av vikt att du är kommunikativ, lyhörd och affärsmässig.
Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och då vi använder datorn som arbetsredskap har du datorvana sedan tidigare och kunskap inom Office-paketet.
Omfattning: Heltid, 100 %
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning
Start: Snarast möjligt
Placering: Helsingborg
Låter tjänsten intressant är du varmt välkommen in med din ansökan, observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Urvalet görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt ansökningsdatum.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare, med 6 månaders provanställning
Publiceringsdatum2017-10-23ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMekonomen Sverige
AdressMekonomen Sverige
Landskronavägen 33
25232 Helsingborg
KontorsadressLandskronavägen 33
Jobbnummer 3762094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.