Affärs- och finansadministratör

Cbre Gws Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cbre Gws Sweden AB i Luleå, Hudiksvall, Gävle, Falun, Sigtuna eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då är du rätt person för tjänsten som Contract Support / Ekonom.



Tjänsten passar såväl nyutexaminerade som erfarna ekonomer, då upplärning sker på plats.





Kort om tjänsten



Nu söker CBRE en ekonom, där din huvudsakliga uppgift är ekonomiskt ansvar för ett kundkontrakt i Luleå. Din roll blir att säkerställa att villkoren i vårt kundkontrakt och internt efterföljs ur ett ekonomiskt perspektiv. På aktuellt konto tillhandahåller CBRE fastighetsanknutna servicetjänster inom fastighetsförvaltning såsom reparationer, drift & underhåll av byggnader och installationer.



Du arbetar med löpande uppföljning och säkerställer att den lagda budgeten och prognosen efterlevs. Du samlar in, analyserar och följer upp data som ligger till grund för beslut som leder till att finansiella mål uppfylls. I rollen ingår att medverka i möten internt, med kund samt vid avstämningsmöten med leverantörer. Som Contract Support rapporterar du till Contract Manager och jobbar nära finans och operativa verksamheten. Arbetet sker för det mesta självständigt men kräver god samarbetsförmåga.



Vi är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också vill leva efter dessa.





Huvudsakliga arbetsuppgifter




* Ansvarig för budget- och prognosarbete
* Ansvara för inköpsprocesser och ha kontakt med befintliga samt nya leverantörer
* Säkerställa att fakturor hanteras och betalas korrekt
* Säkerställa att vi fakturerar kunden korrekt och enligt plan
* Ta fram underlag, sätta ihop interna och externa månads- och kvartalsrapporter samt presentera dessa till kund och interna intressenter
* Utveckla och forma modeller för uppföljning och rapportering för att förbättra standarder för den finansiella hanteringen
* Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut
* Medverka och planera avstämningsmöten med kunden och leverantörer samt säkerställa god kommunikation med dessa
* Identifiera och synliggöra framtida finansiella affärsrisker och möjligheter
* Agera beslutsstöd och support i diverse affärsmässiga och finansiella frågor
* Hantera andra administrativa uppgifter


Vi söker dig som är/har:

För att lyckas i rollen är du proaktiv och lösningsorienterad. Du är prestigelös, har en positiv inställning och trivs med att arbeta i en organisation där du har många kontaktytor, varför ditt sätt att knyta kontakter är viktigt.


* Ordningsam, strukturerad och analytisk
* Utbildad ekonom eller motsvarande eller har några års erfarenhet av ovanstående uppgifter
* Erfarenhet av att bygga starka relationer, både internt och externt, och agera professionellt i alla lägen
* Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet från ekonomi- och affärssystem
* Erfarenhet från Microsoft Dynamics Ax och iScala är meriterande
* Erfarenhet av redovisning och rapportering är en fördel
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* Kan arbeta självständigt men också i team
* Erfarenhet/kännedom om fastighetsförvaltning är ett plus, men inget krav


Vi värdesätter att du har stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar och kommunicera är av stor betydelse.

Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Tjänsten är på heltid, med placering i Luleå.

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Hans Mäkitaavola, Contract Manager, 072 203 65 52.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "142154".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cbre Gws Sweden AB (org.nr 556991-2628)

Arbetsplats
Cbre Gws Sweden

Kontakt
Hans Mäkitaavola
hans.makitaavola@cbre.com

Jobbnummer
8293004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cbre Gws Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cbre Gws Sweden AB: