Advisor till Customer Service Firstline DHL Freight

Inpeople Sverige AB / Butikssäljarjobb / Växjö
2018-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Advisor till Customer Service Firstline DHL Freight" (publicerad 2019-01-15) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inpeople Sverige AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings - och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 200 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg-och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra inrikesprodukter. Vi är cirka 120 medarbetare placerade i trevliga lokaler på Arabygatan 80 i Växjö. Vi hanterar förfrågningar både via telefon och mail från kunder belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss.

Dina arbetsuppgifter
Till DHL i Växjö söker vi dig som brinner för att i alla lägen ge kunden bästa möjliga service. På ett serviceinriktat och professionellt sätt tar du med stort engagemang dig an uppgiften. Din primära uppgift kommer vara att ta emot inkommande ärenden via telefon och mail. Du bokar transporter, svarar på förfrågningar om pågående transporter, tar emot reklamationsanmälningar, svarar på fakturaförfrågningar samt allmänna frågor från DHL:s kunder. Uppdraget startar vecka 43 och är initialt 6 månader. För rätt person finns det möjlighet till förlängd anställning.

Din profil
Du som söker tar med stort driv och engagemang dig an en ny utmaning. Du trivs i en miljö där det är full fart och mycket att göra. Din arbetsmoral är hög och du har inställningen att ingenting är omöjligt. Du trivs med att ta ansvar och är lyhörd inför din omgivning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lägst gymnasieutbildning, god datavana och förmåga att enkelt sätta dig in i nya affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice i någon form. Då koncernsspråket är engelska behärskar du såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-04

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: 2006
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Samuelsson 0470 74 76 73

Företag
Inpeople Sverige AB

Adress
Inpeople Sverige AB
Norrgatan 22
35231 Växjö

Kontorsadress
Norrgatan 22

Jobbnummer
4384811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inpeople Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inpeople Sverige AB: