Adoptionscentrum Söker En Ekonom

Adoptionscentrum / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adoptionscentrum i Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

* Ansvar för vår leverantörs- och kundreskontra
• Ansvar för betalningsregistrering och transferering av utlandsbetalningar
• Ansvar för löpande bokföring och viss fakturering
• Avstämning av konton och specifikationer i samband med bokslutsarbete
• Biståndscontroller med fokus på budget, styrning och ekonomisk uppföljning av Adoptionscentrums biståndsprojekt
• Ansvar för utlandsredovisning för förmedlingsverksamheten
• Ansvar för organisationens försäkringar
• Övriga förekommande uppgifter inom området

Just nu söker Adoptionscentrum en analytisk och strukturerad ekonom. Tjänsten innebär självständigt arbete och ansvar samtidigt som du har många kontaktytor internt och externt. Som ekonom arbetar du tillsammans med ekonomiansvarig i ett mindre team inom Adoptionscentrums kansli. Du samarbetar väl med kollegor och stöttar dem i ekonomifrågor. Du ska trivas med att arbeta med detaljer, är noggrann och lägger vikt vid att leverera hög kvalité. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, samt sätter upp och håller tidsramar. Du är lojal och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och organisationen. Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2018-02-23

Kvalifikationer
• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande yrkeskompetens
• Minst 3 års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete
• Erfarenhet av direkt arbete med kund- och leverantörsreskontra
• Mycket goda kunskaper i Excel och större ekonomisystem
• Självgående, strukturerad och noggrann
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

• Vana av arbete i en medlemsorganisation eller politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av internationellt arbete/ideell sektor
• Engagemang och kunskap om barnrättsfrågor

Adoptionscentrum bildades 1969. Vi är en ideell partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation som verkar inom tre intresseområden, förmedling, bistånd och förening (medlem).

Vår huvuduppgift är att bedriva verksamhet för de som vill adoptera, adoptivfamiljer och de som är adopterade. Adoptionscentrum förmedlar internationella adoptioner där barnets rätt till familj och vuxnas vilja och förmåga att ta emot barnet som sitt förenas.
Idag har 25 000 barn från över 60 länder fått en ny familj i Sverige genom oss.
I mer än 20 år har vi arbetat med att förbättra tillvaron för barnhemsbarn, med att stimulera till inhemsk adoption, påverkan av myndigheter och beslutsfattare om att barn på institutioner far illa. Allt detta inom ramen för vårt biståndsarbete.
Vi organiserar ca 5000 medlemsfamiljer som alla tillhör en avdelning. Avdelningarna är indelade i geografiska verksamhetsområden och bedriver verksamhet som gagnar Adoptionscentrums syften och mål.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en heltidstjänst. Sex månaders provanställning och därefter möjlighet till en tillsvidaretjänst. Tillträde snarast

Ersättning
39 timmar / vecka

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-12
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom

Kontakt
Fredrik Walldorf fredrik.walldorf@adoptionscentrum.se

Företag
Adoptionscentrum

Adress
Adoptionscentrum
Box 11139
16111 Bromma

Kontorsadress
Ekbacksvägen 22

Jobbnummer
3982597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adoptionscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adoptionscentrum: