Adminstratör - Kontorsservice & HR
Apoteket AB Centrala enheter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apoteket AB Centrala enheter i Stockholm,
Solna,
Högsby eller i
hela Sverige Apoteket är en av Sveriges främsta fackhandelskedjor och starkaste konsumentvarumärken. Vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter och vi utvecklar ständigt nya produkter. Vår rådgivning och attraktiva lösningar inspirerar till ett liv i hälsa - vi gör det enklare att må bra! Vi erbjuder också e-handel på apoteket.se.
Företaget har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg - landsting, kommuner och företag. Hälsa, farmaci, ledarskap och företagande är viktiga hörnstenar i företagets utveckling och Apoteket söker kontinuerligt talanger som vill utvecklas inom dessa områden.
Apoteket AB har cirka 35 procent av marknaden och kommer i framtiden att drivas dels i egen regi och dels som franchise.
Koncern HR ansvarar för Apoteket AB's behov av kontorsservice för huvudkontoret med filialer. Vi söker nu en medarbetare som arbetar som administratör och håller ihop tjänsten. I befattningen som adminstratör arbetar du med att samordna huvudkontorets behov av kontorsservice, lokaler och facility management. samt tjänstebilar. I befattningen ingår att vara kontaktperson internt och externt och att vara kravställare till levarantörer, följa upp budget och kostnader samt att utföra kontering och fakturering. Dessutom ingår i befattningen att stödja HR-enheten i budget- och kostnadsuppföljningsprocessen.
Utbildningsbakgrund
• Treårig gymnasieskola med ekonomisk eller administrativ inriktning
• Kunskaper i officepaketet
Språkkunskaper
God förmåga att uttrycka svenska i tal och skrift. Engelska i tal och skrift är meriterande.
Arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av admidistrativt arbete i större företag/koncern
• Erfarenhet av att hålla i många kontakter samtidigt bl a leverantörer
• Erfarenhet av arbete med budget och ekonomisystem
• Erfarenhet av att arbeta med information via intranät
• Erfarenhet av att arbeta självständigt
Personrelaterade kompetenser
• Strukturerad och kunna arbeta självständigt
• Affärsmässig
• Engagerad och motiverande
• Ansvarstagande
• Lyhörd
• Empatisk
• Förstå helheter och handla därefter
• Positiv
• Drivande och orädd
Som person ska du vara öppen för förändring och utveckling.
Välkommen med din ansökan senast 1 februaril 2011. Har du frågor kan du ringa till Elisabeth Falkemo, telefon 010-4475281.
Fackliga företrädare är för SACO Inger Eriksson, tfn 010-447 53 39, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-66 11 615 och Christina Emell-Nyman 0för Unionen, tfn 010-447 51 31.
Publiceringsdatum2011-01-21Arbetstider och omfattningheltid
Ersättningefter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktElisabeth Falkemo, +46 010-4475281, +46 0702-47 37 98
FöretagApoteket AB Centrala enheter
AdressApoteket AB Centrala enheter
Södermalms allén 36
11881 Stockholm
Jobbnummer 829339
Observera att sista ansökningsdag har passerat.