Administratörer till utredningsverksamheten, Södertälje

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polismyndigheten är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Vi söker nu administratörer till vår utredningsverksamhet i lokalpolisområde Södertälje.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med nästan 38 500 medarbetare organiserade i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar med minst ett kansli per region. Polisområde Stockholm syd är Sveriges största polisområde. Polisområdet består av åtta lokalpolisområden, fyra utredningssektioner och ett polisområdeskansli. Polisområde Stockholm Syd innefattar cirka 2000 medarbetare med olika funktioner och placering, där LPO Södertälje ingår. Geografiskt sett inrymmer Södertälje både en stadskärna, landsbygd och skärgård inklusive publika arenor och knutpunkter för olika trafikslag.

Publiceringsdatum
2024-08-23

Arbetsuppgifter
Som administratör är du ett viktigt stöd i vår utredningsverksamhet. Du arbetar nära våra utredare och förundersökningsledare, men även andra typer av samarbeten förekommer i hög utsträckning såväl inom som utanför myndigheten. Du arbetar främst i polisens olika IT-system, men det förekommer även inslag av manuellt pappersarbete. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar där hantering av sekretessprövningar är en stor del.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Registrera och diarieföra ärenden och handlingar
• Bereda utredningar
• Diarieföring i polisens diarieföringssystem samt arbete i polisens utredningsprogram
• Inhämtning och sammanställning av information och material
• Handlägga sekretessprövningar i enlighet med sekretesslagstiftningen
• Besvara frågor både internt och externt

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• En för rollen relevant gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant (inom t.ex. samhällskunskap, beteendevetenskap eller ekonomi)
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• God datorvana
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis statsvetenskap eller juridik eller annat som arbetsgivaren bedömer som relevant för rollen.
• Erfarenhet av att arbeta med administration och service inom offentlig sektor.
• Erfarenhet av utredningsarbete som arbetsgivaren bedömer vara relevant.
• Arbetat i polisiära system, som exempelvis Durtvå och PÄR.
• Erfarenhet av att hantera sekretessbelagd information i din tidigare yrkesroll
• Erfarenhet av arbete med diarieföring

PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi söker dig som trivs i en roll där samarbete och att arbeta i team är en stor del av vardagen. Rollen passar dig som har en naturlig vilja och förmåga att ge service till andra, men också har förmågan att leverera lösningar och ta stort eget ansvar och är självgående i din arbetsvardag. Du behöver vara bra på att planera, organisera och prioritera. Du har förmågan att själv strukturera ditt arbete och driva dina uppgifter framåt. Vidare har du lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter på ett flexibelt sätt och har förmågan att agera rationellt även i stressade situationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C205765/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
Rekryterande chef
Benny Karman
benny.karman@polisen.se

Jobbnummer
8857668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: