Administratörer till utredningsexpeditionen

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Örebro, Hallsberg, Lindesberg, Karlskoga, Kristinehamn eller i hela Sverige

Region Bergslagen söker administratörer till utredningsexpeditionen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Region Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort, i regionen arbetar ca 2200 medarbetare. Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö vilket utgör viktiga grunder för vår polisverksamhet. Effektivitet, engagemang och tillgänglighet är den värdegrund vi utgår ifrån i allt arbete, liksom strävan efter mångfald och likabehandling inom alla områden.

Utredningsexpeditionen är en av nio enheter i Utredningssektionen Polisområde Örebro. Enheten har ett flertal funktioner som administratörer, beslagshandläggare och godsspanare.
Vi utgör ett administrativt stöd till övriga enheter såväl inom som utanför sektionen. Du kommer att arbeta självständigt men i samarbete med övriga administratörer, vilket kräver god förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp.



Publiceringsdatum
2020-04-10

Arbetsuppgifter
Som administratör vid utredningsexpeditionen är man ett stöd till utredningsenheterna. Du kommer ha en central roll i gruppen med flera olika arbetsuppgifter bl.a. hantering av ärenden i polisens system, anmälningsupptagning utskrift av bandade förhör, stödja enheterna med externa kontakter, service till allmänheten vad gäller förfrågningar om ärenden samt stödja utredningsprocessen i form av övriga administrativa rutiner. Huvuduppgiften kommer vara att dokumentera, skriva och transkribera dialogförhör samt övriga utskrifter.


Kvalifikationer
Ska Krav

• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• Goda IT kunskaper och vana att arbeta i Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Har körkortsbehörighet B

Meriter

• Har tidigare erfarenhet av att skriva bandförhör, transkribering utskrifter ex medicinsk vårdadministration eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner relevant
• vana vid kontakter med allmänhet och vana att ge god service
• Erfarenhet av att hantera känslomässigt krävande material
• Tidigare erfarenhet av administration som arbetsgivaren finner relevant och ligger i närtid
• Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet

Dina personliga egenskaper
• Noggrann
• God samarbetsförmåga
• Flexibel
• Serviceinriktad
• Stresstålig

Vi söker dig som trivs med att ha administration som din huvudsakliga arbetsuppgift. Funktionen förutsätter att du har förmåga att se helheten och att du är van att arbeta strukturerat, noggrant, och systematiskt. Du är lösningsinriktad och tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål samt har förmågan att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete ger du hög service och skapar förtroende, du bidrar till goda relationer och ett effektivt samarbete

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placering: Utredningsexpeditionen, region Bergslagen

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 april 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med bemannande chef.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C37320/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Jobbnummer
5186936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: