Administratörer till Socialförvaltningens administrativa enhet
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Socialförvaltningens huvuduppdrag är att stödja Örebroarna i deras vardag. Vill du vara med och bidra till att vi som chefer och medarbetare lyckas i vårt uppdrag? Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och utveckla det administrativa stödet på den administrativa enheten på Ribbingsgatan 1-3.
Om tjänsten
Som administratör arbetar du med varierande uppgifter och samarbetar med andra funktioner som har administrativa uppdrag. Du är en central och viktig stödfunktion som genomsyras av ett serviceinriktat synsätt. Du kommer att vara delaktig i att utveckla arbetssätt och bidra till förändringsarbete.
Arbetsplatsen är attraktivt belägen på Ribbingsgatan i centrala Örebro där du kommer arbeta tillsammans med andra administratörer och specialister.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• samordna och genomföra inköp och beställningar av bl.a. möbler, telefoner och datorer samt resor
• vara med och ta fram rutiner och säkerställa att dessa följs
• vara en resurs i arbetet med införandet av digitala standardarbetsplatser
• hantera personaladministrativa uppgifter
• hjälpa till med arrangemang av interna utbildningsinsatser
• hjälpa till med att administrera olika arrangemang
• fakturahantering
• vid behov vara behjälplig som sekreterare vid olika möten
• övrigt kvalificerat administrativt arbete.
Publiceringsdatum2018-03-19Kompetenser• gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• goda kunskaper inom Officepaketet
• erfarenhet av förändringsarbete
• erfarenhet av införande av nya verksamhetssystem
• kunskaper inom IT (beställarkompetens)
• god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
Noggrannhet, flexibilitet, servicekänsla och integritet är egenskaper som vi värdesätter. Du behöver ha förmågan att kunna arbeta självständigt, men också ha en god samarbetsförmåga då tjänsten innebär både interna och externa kontakter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• kunskaper och erfarenhet av arbete inom ekonomi
• kunskaper och erfarenhet av arbete inom HR-området
• eftergymnasial utbildning inom arbetsområdet
• kunskaper inom verksamhetssystemet Procapita
• vana att tala inför grupp
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, 100 %
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2 tjänster
Om arbetsplatsen
Socialförvaltningens organisation bygger på följande fyra områden, med både myndighetsutövning och insatser, förebyggande och mottagning, barn och familj, ungdom och familj och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten och att ha en god service och tillgänglighet mot våra medborgare.
Övrig information
Socialförvaltningen erbjuder interna utbildningar för att underlätta för våra medarbetare att vara professionella i sin yrkesutövning. Vi erbjuder också andra förmåner som t ex friskvård.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-04-02.
Som en del av denna rekryteringsprocess kommer du att genomföra ett antal arbetspsykologiska test. Syftet är att vi på ett så objektivt sätt som möjligt ska kunna kartlägga faktorer som är viktiga för den aktuella befattningen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Lindblom, Enhetschef 019-21 10 14
Ulrika Worge, Gruppledare 019- 21 32 93
Vision Expedition, 019-21 11 93
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro
KontorsadressBox 30000
Jobbnummer 4030475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.