Administratörer till rollen som Clearance Broker - Associate hos

Proffice Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2015-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratörer till rollen som Clearance Broker - Associate hos" (publicerad 2015-10-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Administratörer till rollen som Clearance Broker - Associate hos FedEx
Är du en datorvan administratör med känsla för service och ett stort mått av noggrannhet och struktur? Trivs du i en bred roll där du ges möjlighet att arbeta med många bollar i luften? Då har vi en spännande möjlighet hos FedEx!

FedEx Express uppfann expresstransport och är branschens globala ledare med 150 000 medarbetare världen över. Vi tillhandahåller snabb, pålitlig, tidsbestämd leverans till mer än 220 länder och områden, och sammanknyter marknader som utgör mer än 90 procent av världens BNP inom en till tre affärsdagar. Ett oöverträffat nätverk kombinerat med bra IT gör FedEx Express till världens största expresstransportföretag med snabba och pålitliga tjänster för mer än 3,6 miljoner leveranser varje vardag.

För FedEx räkning söker vi nu två Clearance Broker - Associates. Detta är en roll som initialt har stort fokus på administration, där du bland annat arbetar med besvara och hantera mail, telefon och postgång, samt är behjälplig i övrig kundkontakt. Vidare arbetar du med hantering av import och export till tredje land och säkerställer att omständigheterna kring dessa uppfyller tullverkets regler, detta innefattar bland annat att söka fram information till tulldeklaranter. Inom ramen för rollen som Clearance Broker - Associate kommer du att läras upp av dina mer seniora kollegor för att på sikt ta dig an allt mer kvalificerade uppgifter och ni sitter på plats i händelsernas centrum i Arlanda tillsammans med ett team på ett 20-tal personer.

För att bli aktuellt för rollen är det ett krav att du har avslutad gymnasieutbildning, tidigare yrkeslivserfarenhet av administration och god datorvana. Du måste dessutom hålla hög språklig nivå i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Som person är du alert, serviceinriktad och en fena på att hålla många bollar i rullning. Starkt meriterande är om du har insikter i tullverkets regler om vad det innebär med tull och moms vid import och export från tredje land. Tänkbart är att du i så fall arbetat med logistik eller spedition tidigare. Vi tror dessutom att det är bra om du har lätt att ta dig till och från Arlanda, där det är en fördel om du bor i närområdet alternativt har körkort och tillgång till egen bil.

Uppdraget ingår till en början i vår uthyrningsverksamhet och löper under 6 månader med omgående start. Efter detta finns, för rätt person, möjlighet till förlängning - alternativt anställning hos FedEx.
Notera gärna att vi på grund av bestämmelser i personuppgiftslagen inte har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer på annat sätt än via hemsidan. Således behandlar vi inte ansökningar som inkommer via e-post, men svarar mer än gärna på frågor.

Uppdragsgivare: FedEx

Ort: Stockholm, Arlanda

Omfattning: Heltid, kontorstider mellan 8-17 till en början, för att sedan övergå i skiftgång med tider mellan kl.04.30-18.30.

Sista dag att ansöka är 2015-09-25 men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Angélica Gustafsson | angelica.gustafsson@proffice.se

Publiceringsdatum
2015-09-11

Kvalifikationer
För att bli aktuellt för rollen är det ett krav att du har avslutad gymnasieutbildning, tidigare yrkeslivserfarenhet av administration och god datorvana. Du måste dessutom hålla hög språklig nivå i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Som person är du alert, serviceinriktad och en fena på att hålla många bollar i rullning. Starkt meriterande är om du har insikter i tullverkets regler om vad det innebär med tull och moms vid import och export från tredje land. Tänkbart är att du i så fall arbetat med logistik eller spedition tidigare. Vi tror dessutom att det är bra om du har lätt att ta dig till och från Arlanda, där det är en fördel om du bor i närområdet alternativt har körkort och tillgång till egen bil.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Organisations-/företagsbeskrivning:
Proffice är ett av Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag med över 10 000 anställda på omkring 80 kontor i Norden. Som konsult hos Proffice är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver detta får du dessutom en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig möjlighet att forma din karriär så som du vill. Som konsult hos oss får du alltså en mängd karriärmöjligheter, du möter olika företagskulturer och får erfarenhet från många branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-25
Ange följande referens när du ansöker: 200811641
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelica Gustafsson angelica.gustafsson@proffice.se

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
2427207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: