Administratörer till receptionen i Torsby, Sommarvikariat

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Receptionistjobb / Torsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Torsby, Sunne, Hagfors, Munkfors, Arvika eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Torsby, Arvika, Malung-Sälen, Filipstad, Karlstad eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten söker personal till våra receptioner i Lokalpolisområde Torsby. Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och flexibel. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten består av drygt 35 500 medarbetare och är organiserat i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort. Här i regionen arbetar ca 2200 medarbetare.

Lokalpolisområde Torsby har receptioner i Torsby, Hagfors och Sunne. Som receptionist behöver man kunna förflytta sig däremellan, därför krävs B-körkort. Du kommer att jobba inom gruppen för Stöd/Service. Vi är ett härligt gäng medarbetare som är engagerade och har stort fokus på att vara tillgängliga, effektiva.

Anställningen inleds med utbildning som sker under juni månad. För att kunna verka i rollen behöver utbildningen genomföras med godkänt resultat

Publiceringsdatum
2023-02-03

Arbetsuppgifter
Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga Polismyndighetsärenden. Som receptionist utfärdar du resehandlingar/pass, registrerar hittegods och hanterar inbetalningar via kassa. Du är ansiktet utåt för myndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta. Övriga arbetsuppgifter kan vara att ta emot tillståndsansökningar, besvara frågor via telefon och e-post, samt vanligt förekommande arbete i en reception.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Godkänd gymnasieutbildning med högskolebehörighet.
• God datavana
• God kommunikationsförmåga där du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska
• Kunskap i det engelska språket, främst i tal och förståelse.
• B-körkort

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet av receptionsarbete eller annat likvärdigt arbete av som arbetsgivaren bedömer relevant
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Erfarenhet av att ha jobbat inom offentlig verksamhet med administrativa arbetsuppgifter
• Är polisstuderande

Dina personliga egenskaper
I den här rollen värdesätter vi att du är prestigelös, representativ, serviceinriktad och flexibel. Du har mycket god förmåga att bemöta allmänheten och medarbetare. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa och anstränger dig för att hitta lösningar. Du tar ansvar för din uppgift och trivs med att jobba självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis kan det vara högt tryck i receptionen, det är därför viktigt att du är lugn och stabil samt har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Övrig information
Arbetsort: Torsby
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid
Tillträde: Tillträde maj eller enligt överenskommelse.
Funktion: Administratör

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 1/2 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C120183/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Kontakt
HR-konsult
Matilda Bolander
matilda.bolander@polisen.se
076-1364861

Jobbnummer
7410586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: