Administratörer till Receptionen i Örnsköldsvik- intermittent an
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Örnsköldsvik,
Kramfors,
Sollefteå,
Härnösand,
Vännäs eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisområde Västernorrland är ett av polisområdena i region Nord. Vi är uppdelade i 3 lokalpolisområden som är Medelpad, Norra Ångermanland och Södra Ångermanland och vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta på timmar i Örnsköldsvik. Som timanställd hos oss får du en så kallad intermittent anställning. Detta innebär att du anställd vid varje enskilt arbetspass och får ekonomisk ersättning per timme. Antalet timmar man arbetar är varierande per person och över tid.
Publiceringsdatum2022-07-01ArbetsuppgifterI receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet
Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Hantera hittegods
• Utlämning av beslag
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen
Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad. I början av anställningen kommer du genomgå en RES-utbildning som du behöver bli godkänd i för att få arbeta i receptionen.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg
• B- Körkort
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
Den här rollen ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Fackliga företrädare:
SEKO polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord, samtliga nås via Polisens växel 114
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 7 juli 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult Camilla Dahlgren,
camilla.dahlgren@polisen.se.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Dagtid flex Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten, Polisregion Nord
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C94823/2022".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Nord
Kontakt Gruppchef
Jessica Bast Viklund
jessica.bast-viklund@polisen.se Jobbnummer 6789781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.