Administratörer till receptionen i Lund

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Receptionistjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Lund, Kävlinge, Malmö, Eslöv, Vellinge eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en 3 administratörer, 1 tillsvidare och 2 vikarier, till Lund som har en mycket god känsla för service, är kvalitétsmedvetna och goda lagspelare. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Denna tjänst är förlagd i Region Syd, Polisområde södra Skåne, Lokalpolisområde Lund. Som administratör kommer du därför att vara stationerad på Polisstationen i Lund som ligger centralt och nära kollektiva färdmedel.


Publiceringsdatum
2019-04-17

Arbetsuppgifter
Du kommer du ingå i bemanningen av polisstationens reception, vilket innebär att handlägga pass/id-korts ansökningar. Du kommer vara sökanden behjälplig i ansökningsförfarandet likväl som utlämnande av färdiga pass/id, samt sköta administration kopplat till detta.

Utöver passhandläggning kommer du dessutom att utföra andra arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet, så som anmälningsupptagning med tillhörande förhör, hittegodshantering samt vara allmänheten behjälplig med allt mellan himmel och jord. Du arbetar dagtid, men skall vara tillgänglig att arbeta fram till 19.15 två dagar i veckan enligt schema.

Inför anställningen kommer du som administratör att behöva gå en utbildning för att lära dig att hantera pass/id ansökningar.


Kvalifikationer
KRAV
• Minst ett års erfarenhet av arbete i reception som inkluderar administrativt arbete. Alternativt minst ett års arbete i reception utan administration, samt minst ett års erfarenhet av administrativt arbete.
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att förstå och tala engelska
• God vana av att arbeta med dator som främsta arbetsverktyg

MERITER
• Erfarenhet av arbete i Polisens interna datasystem
• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som har en god känsla för service och som trivs i en roll som sätter krav på ett trevligt och pedagogiskt bemötande. Utöver det förväntas du som representant för Polismyndigheten att agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande.

Dessutom är du noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det.

Du kommer att arbeta självständigt såväl som tillsammans med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

Vi lägger stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.

ÖVRIGT
Anställningen

• Anställningsform: 1 tillsvidaretjänst med eventuellt inledande sex månaders provanställning, samt 2 vikariat på 4 mån

• Arbetsort: Lund

• Arbetstid: Enligt schema, dagtid samt två kvällar

• Tillträde: Enligt överenskommelse

• Antal: 3

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 1 maj 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-01
Ange följande referens när du ansöker: C27441/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Stahl
Annika Carlsson annika-m.carlsson@polisen.se

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö

Kontorsadress
Storgatan 43 20590 Malmö

Jobbnummer
4737956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: