Administratörer till receptionen i Linköping och Norrköping för

Polismyndigheten, Polisregion Öst / Receptionistjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst i Linköping, Mjölby, Finspång, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Polismyndigheten består av drygt 30 000 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Öst består av tre polisområden; Södermanland, Östergötland och Jönköping. Polisområde Östergötland är i sin tur indelat i flera lokalpolisområden. Ett av Polismyndighetens viktiga mål är att besökare vid våra receptioner ska få god service. Vi söker därför passhandläggare till våra receptioner i Linköping och Norrköping på vikariat som startar den 26 mars.


Publiceringsdatum
2020-01-14

Arbetsuppgifter
Som Administratör till våra receptioner blir du placerad inom gruppen för stöd och service. Att arbeta vid stöd och service inom polisområde Östergötland innebär att ge stöd och service åt allmänheten samt hjälpa besökare tillrätta inom myndigheten. Din huvudsakliga uppgift är att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt id-kort samt andra arbetsuppgifter kopplat till vår receptionsverksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utfärda resehandlingar
• Registrera hittegods


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• God datavana
• B-körkort
• Erfarenhet av reception eller annat serviceyrke

Utöver ovanstående krav är nedanstående egenskaper meriterande:
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av serviceyrke
• Erfarenhet av RES

Dina personliga egenskaper
• Hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor.
• Då anställningen innebär att handlägga ärenden ser vi att du är noggrann och ansvarstagande.
• Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.
• Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

En förutsättning för att erbjudas ett vikariat är att du kan närvara vid nationella passutbildningen med godkänt resultat. Utbildning i RES-systemet inkl. en examination kommer att genomföras (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildning kan ske på annan ort.

ÖVRIGT
Anställningsform: Anställningen inleds med 2 veckors intermittent anställning (timanställning). Efter genomförd utbildning och godkänd examination övergår tjänsten till ett vikariat.
Arbetsort: Linköping, Norrköping
Arbetstid: VP 5:2
Tillträde: 2020-03-26
Funktion: Administratör Reception

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20 januari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Veckoplanerad arbetstid 5:2 Tidsbegränsad anställning, tillträde: 26 mars 2020.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Öst

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C33873/2019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Öst

Jobbnummer
5040749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Öst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst: