Administratörer till receptionen i Hallsberg, tillsvidareanställning

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro, Degerfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Hallsberg, Örebro, Karlskoga, Kristinehamn, Lindesberg eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten söker personal till receptionen i lokalpolisområde (LPO) Hallsberg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

LPO Hallsberg består av kommunerna, Hallsberg, Kumla, Askersund och Laxå.

Publiceringsdatum
2022-12-21

Arbetsuppgifter
Anställningen innebär att ditt dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ta emot och hjälpa besökare i receptionen, passhantering, hantering av hittegods och anmälningsmottagning samt diarieföring. Du kan också få arbeta med övriga arbetsuppgifter som är förekommande i en polisreception som att besvara telefonsamtal och mail, utredningsadministration eller delgivningsarbete.

Du blir myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska kunna informera, vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt och professionellt utifrån sitt ärende.

Kvalifikationer
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• gymnasieexamen eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• erfarenhet av att i närtid ha arbetat i serviceyrke där du mött dina kunder personligen t.ex. inom reception, kundservice, butik eller inom vården
• god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• har erfarenhet i närtid av att handlägga ansökan om pass och nationellt ID-kort
• har tidigare erfarenhet av att arbeta inom Polismyndigheten eller annan statlig verksamhet
• har svenskt B-körkort
• har teckenspråk och/eller utomnordiska språkkunskaper utöver engelska där du kan använda språket obehindrat i yrkesutövningen

Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Du har ett genuint intresse av att hålla hög servicenivå till allmänheten, medarbetare och andra samarbetspartners. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel med förmåga att prioritera när situationen kräver det. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten. Polisen ska spegla samhället och ta tillvara på den kompetens som mångfald tillför.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placering: Tjänstgöring är i grunden Hallsberg men kan i vissa fall även vara i övriga orter med polisiär reception i Örebro län.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.

Tillträde i så snart som möjligt enligt överenskommelse. Heltid, dagtid med kvällstjänstgöring.

En förutsättning för att du ska kunna påbörja arbetet som passhandläggare är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen är betald och du blir anställd ifrån utbildningsdagen.

Du kommer att genomgå vår obligatoriska säkerhetskontroll för att bli säkerhetsklassad.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5 januari 2023.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Om du vill komplettera din ansökan alternativt har skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C118454/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Kontakt
HR-konsult
Maria Frisk
maria.frisk@polisen.se
010-567 52 17

Jobbnummer
7281681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: