Administratörer till ledande industriföretag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratörer till ledande industriföretag!" (publicerad 2017-08-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbetat administrativt och har en god förståelse för ekonomi? Trivs du i en roll där du får ha ett brett kontaktnät med interna avdelningar likväl som externa parter globalt? Har du tidigare arbetat i SAP? Se hit!

Publiceringsdatum
2017-07-07

Om tjänsten
Vårt kundföretag arbetar globalt inom industrisektorn och är en av de ledande aktörerna inom detta område. Som administratör kommer du att arbeta inom inköpsorganisationen och ansvara för granskning av leverantörsfakturor. Du kommer att arbeta i affärssystemet SAP med fokus på fakturamatchning och avvikelsehantering. Du kommer att ha nära kontakt med kollegor inom inköp likväl som interna avdelningar så som Supply Chain och godsmottagningen i utredningsarbetet. Vidare kommer du att ansvara för att ta kontakt med leverantörer globalt för att reda ut de avvikelser som finns.

Om dig
Du har fördelaktigt studerat ekonomi på gymnasie- eller eftergymnasial utbildningsnivå med förståelse för fakturahantering. Du är van vid att kommunicera med olika interna intressenter likväl som externa parter och räds inte för att följa upp olika avvikelser. Då du kommer att kommunicera med globala leverantörer så hanterar du det engelska språket obehindrat likväl som svenska språket i tal och skrift. Du förstår vikten av noggrannhet och du har en god förmåga att kunna dra slutsatser kring olika fel. Du är engagerad i din roll och envis på så vis att du inte släpper något för att det inte finns en enkel förklaring. Vidare är du en person som är intresserad av att lära dig och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att arbetat administrativt
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska språket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning i mitten av augusti. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget sträcker sig till slutet av oktober 2017. För rätt person kan det eventuellt finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3597092

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: