Administratörer till hemtjänsten i Kviberg och Kortedala
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3 600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 48 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Publiceringsdatum2018-04-19ArbetsuppgifterInom programmet "Attraktiv Hemtjänst" som syftar till ökat inflytande, självbestämmande och attraktiva jobb söker vi tre administratörer som kan ansvara för en digital planeringsprocess inom hemtjänsten. Tjänsterna avser två tillsvidareanställningar och ett vikariat på två år med möjlighet till förlängning. Du placeras antigen i Kvibergs hemtjänst eller Kortedalas hemtjänst. Som administratör är du en viktig del i det spännande utvecklingsarbetet som pågår.
Arbetsplatsen är belägen 50 meter från en spårvagnshållplats. Vi transporterar oss med hjälp av spårvagn, cyklar, bilar eller så tar vi oss fram till fots. Det finns ett flertal lunchställen på promenadavstånd, men vi har givetvis ett lunchrum där du kan värma eller tillaga din måltid. Personalstyrkan består av undersköterskor och vårdbiträden, och i vårt dagliga arbete samarbetar vi mycket med socialsekreterare på biståndsenheten, samt även personalen inom hemsjukvården och rehab-enheten. Vi är ett gott sammansvetsat, arbetslag, som trivs bra tillsammans. Vi kommer att göra allt för att även du skall trivas här hos oss!
Uppdraget utgår från vård- och omsorgsprocessen och har till uppgift att kvalitetssäkra planering av, och ge förutsättningar för, en god verksamhet. Utgångspunkten för arbetet är den enskilda individens behov av vård och omsorg. Detta innebär att det dagliga arbetet kretsar kring att lägga scheman och fördela uppgifter bland vår omsorgspersonal, utifrån våra pensionärers behov av biståndsbedömda insatser. I ditt uppdrag ingår även koordineringen, administration och uppföljning för den dagliga driften gällande både brukare och medarbetare. Du kommer därmed även arbeta med att ta fram rapporter och göra statistikanalys.
Du kommer att arbeta i team tillsammans med ytterligare en planerare för området. Som stöd i arbetet finns IT-verktyg för planeringsprocessen. Du kommer huvudsakligen arbeta i Personec, Plugo, Treserva och TimeCare. Implementeringen av vårt planeringsverktyg Plugo och finslipning av arbetssättet med verktyget kommer även att vara en viktig del av ditt uppdrag. Utformning av ditt uppdrag kommer att ske i dialog med närmsta chef och du kommer även därtill ha många ytterligare kontakter, med våra pensionärer och deras anhöriga, samt kollegor, vårdpersonal, hemsjukvården och biståndsbedömare. Du kommer utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen och planera med långsiktig bemanning, exempelvis inför sommaren.
KvalifikationerFör det här uppdraget söker vi dig som har gymnasiekompetens med adekvat inriktning. Vi ser helst att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Arbetslivserfarenhet inom vård- och omsorgsområdet samt hemtjänst är meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap om arbetstidsregler, arbetsmiljöfrågor och arbetsrätt. Goda kunskaper inom schemaadministration, med fördel i Time Care Planering och även ekonomikompetens som krävs för att få till ett hållbart personalschema ser vi också som meriterande.
Vi söker dig som har en logisk och strategisk förmåga och som är duktig på att fördela arbetsuppgifter och leda grupper. För uppdraget krävs därför att du är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga. Det krävs också att du är trygg och stabil och kan behålla lugnet även i stressade situationer. Du ser möjligheter i komplexa situationer och har lätt för problemlösning. Du bör ha social kompetens och trivas bra med att arbeta med människor både i personliga möten och per telefon.
Då sammanställning av rapporter ingår i dina arbetsuppgifter behöver du vara duktig på att utrycka dig i svenska språket, både i tal och i skrift. Grundläggande IT-vana är ett krav, och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyg/IT-verktyg samt har goda kunskaper om mobila verktyg.
Ett löpande arbete med urval och intervjuer kommer att påbörjas redan under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsterna avser två tillsvidareanställningar och ett vikariat från 2018-09-01 till och med 2020-01-15 med möjlighet till förlängning. Tillträde för tillsvidareanställningar sker enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-29
Ange följande referens när du ansöker: A775238
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlaus Knaak 031-3653604
Eva-Lotta Gustafsson 031-3653580
FöretagGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
AdressGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg
KontorsadressFörstamajgatan 2B
Jobbnummer 4094506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.