Administratörer till Energimyndigheten i Eskilstuna

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Eskilstuna, Västerås, Enköping, Örebro, Botkyrka eller i hela Sverige

Energimyndigheten är en expertmyndighet som leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Myndigheten är en förvaltningsmyndighet under Klimat- och näringslivsdepartementet och ansvarar för frågor om tillförsel och användning av energi i samhället. På myndigheten jobbar de till exempel med projektledning, statistik, analyser, forskningshandläggning, styrmedel och att främja energieffektiva lösningar för samhället. Energimyndigheten arbetar också med Sveriges energiberedskap och deltar i internationellt arbete, både inom EU och globalt. Energimyndigheten erbjuder sina anställda (och konsulter) flexibilitet, digitalt arbete och ett modernt kontor. Myndigheten jobbar i en aktivitetsbaserad arbetsmiljö där du väljer vilken miljö som passar dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Är du administratör med god administrativ förmåga? Trivs du i en varierande roll med flera kontaktytor? Har du även tidigare erfarenhet från offentlig sektor? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi flera duktiga administratörer till Energimyndigheten i Eskilstuna.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi flera administratörer till Energimyndigheten i Eskilstuna.

Som administratör hos myndigheten kommer du bli en viktig del i deras dagliga arbete. Du kommer att arbeta med bland annat protokollföring, samordning och planering. Du kommer även att hantera ärenden och besvara frågor från allmänheten.

Till denna roll söker vi dig som har en god samarbetsförmåga, arbetar strukturerat och är trygg i att ta egna initiativ. Du är bekväm med att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och har en god administrativ förmåga.

Exempel på dina arbetsuppgifter

sköta administrativa rutiner
planera och samordna
formulera brev, protokoll, förslag till beslut m.m
hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering och sortering.)
göra kalenderbokningar, mötesbokningar
skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll
arbeta i ärendehanteringssystem
hantera många ärenden samtidigt och tycka om att göra många olika typer av arbetsuppgifter
besvara både e-post och telefonsamtal från allmänheten, media och sökanden i ärendena.

Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office (Word, Excel) eller likvärdigt
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunna lämna en referens på tidigare liknande uppdrag.

Meriterande krav för tjänsten

administrativt arbete inom statlig myndighet
ärendehantering inom offentlig verksamhet
erfarenhet av Energimyndighetens ärendehanteringssystem ÄHL.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start snarast och med en uppdragslängd på ca 6 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Eskilstuna, viss möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-12-19. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8322490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: