Administratörer inom Sharepoint sökes för uppdrag omgående

S&C Bemanning i Göteborg AB / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos S&C Bemanning i Göteborg AB i Mölndal, Göteborg, Kungsbacka, Lerum, Varberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-05-04

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Om företaget
Vår kund är ett globalt innovationsdrivet bioläkemedelsföretag som fokuserar på forskning, utveckling, tillverkning och kommersialisering av receptbelagda läkemedel inom viktiga hälsovårdsområden. Uppdraget är ett konsultuppdrag med omgående start där du kommer bli anställd av Söder & Co och uthyrd till vår kund initialt t o m november med goda möjligheter till förlängning.

Arbetsuppgifter
Uppdrag inom BSO 1-2 stycken

BSO söker 1-2 Sharepointexperter

Man kommer att jobba med kundsupport och informationshantering samt hjälpa till att bygga strukturer och dela best practice.

Förutom att vara support på plats till kunder inom GMD så kommer man även att stötta utbilda adminkollegorna inom BSO för att höja den generella nivån inom Sharepoint.

Man kommer inte att jobba med den löpande administrationen i övrigt.

Description:

The GMD Business Support Office performs high level administrative support and administrative duties across GMD. Each role can involve executive level contact globally, in a dynamic and complex business environment with sensitive and confidential information.

For the time being we are looking for one to two persons who will mainly work as super user within Sharepoint. This person will support and train (train the trainer ability) colleagues within BSO and bring excellent knowledge and experience of how to best work in Sharepoint.

• Work collaboratively with Global Colleagues to deliver a lean, consistent and professional global administration service to GMD customers
• Advise customers and peers on the best way of conducting administrative tasks
• Administer and be an excellent user of essential IS/IT administrative systems to increase efficiency in day to day work
• Lead or participate in administrative continuous improvement activities
• Contribute to knowledge sharing within the Business Support Office
• Provide guidance/coaching and mentoring to colleagues where required
• Lead or participate in training and development initiatives for administrators or other relevant training

Profil
Minimum Requirements

• 5 or more years of administrative experience, including experience supporting Senior Leaders
• Relevant professional qualification in administrative skills
• Demonstrated advanced proficiency across a broad range of administrative processes and procedures
• Experience of working in a Pharmaceutical/ Drug Development environment (preferred)
• Essential Skills and Capabilities

• Ability to exercise considerable discretion, judgment, tact and diplomacy
• Have a keen understanding of the importance of professional and diplomatic interpersonal skills
• Demonstrated abilities to take the initiative to respond to rapidly changing priorities
• Capable of proactively prioritizing and managing calendars (with ease)
• Experienced domestic and global travel coordinator
• Excellent interpersonal and communication skills as demonstrated by the ability to work effectively with others at all levels of the organization and externally
• Ability to work independently with only general guidance
• Excellent time management and organizational skills
• Being a strong team player, demonstrating ability to work successfully in a team environment
• Excellent user of essential IS/IT administrative systems
• Excellent written and verbal communication skills in English
• Be able to work according to the companys policies (travel, finance, compliance, etc.)
• Detail oriented with the ability to multi-task in a high volume environment
• Ensure good business understanding and show passion for customers to professionally support a customer group
• Be flexible in a changing environment
• Expected to demonstrate the companys values

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1152
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Löppe
Lina Friberg

Företag
S&C Bemanning i Göteborg AB

Adress
S&C Bemanning i Göteborg AB
Carlbergsgatan 8
41266 Göteborg

Kontorsadress
Carlbergsgatan 8, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2276288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från S&C Bemanning i Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos S&C Bemanning i Göteborg AB: