Administratörer inom reception till lokalpolisområde Borås - Timanställning
Polismyndigheten, Polisregion Väst / Receptionistjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Borås,
Alingsås,
Vårgårda,
Härryda,
Mölndal eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu timanställda administratörer inom reception till lokalpolisområde Borås. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Väst består av Hallands län och Västra Götalands län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Fyrbodal, Halland, Skaraborg, Storgöteborg och Älvsborg som tillsammans är indelade i 16 lokalpolisområden.
Polisområde Älvsborg är ett av fem polisområden i region Väst. Polisområde Älvsborg sträcker sig tio kommuner och är indelat i två lokalpolisområden: Alingsås och Borås. På polisområdesnivå finns en utredningssektion. Vidare finns ett polisområdeskansli.
Publiceringsdatum2024-05-10ArbetsuppgifterDu kommer att stötta verksamheten med diverse administrativa arbetsuppgifter såsom att handlägga ansökan om pass och nationellt id-kort. Arbetet innefattar bland annat att ta emot och hjälpa besökare i receptionen, besvara inkommande telefonsamtal och mejl, hantering av hittegods. Arbetet utförs i enlighet med gällande lagstiftning.
Du blir myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska kunna informera och vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande.
• Minst 1 års arbetserfarenhet av att ha arbetat i serviceyrke där du mött dina kunder personligen t ex inom reception, kundservice, butik eller inom vården.
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Det är meriterande om du:
• Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen
• Har erfarenhet av annat myndighetsutövande arbetsuppgifter
• Har språkkunskaper inom teckenspråk och/eller utomnordiska språk utöver engelska, där du kan använda språket obehindrat i yrkesutövningen.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Borås. Tjänstgöring i närliggande kommuner skulle kunna ske vid behov.
Arbetstid: Timanställning
En förutsättning för att kunna handlägga ansökan om pass och nationellt id-kort är en genomförd och godkänd utbildning.
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeVi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C192701/2024".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Väst
Kontakt Gruppchef i Borås
Susanne Holmberg
susanne-m.holmberg@polisen.se 076 1132067 Jobbnummer 8670711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.