Administratörer inom försäkring, 100 %, 3 månader

Söderberg & Partners / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 900 medarbetare.

Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Har du god administrativ förmåga, är noggrann och gillar att se nya miljöer? Vill du få arbetslivserfarenhet inom administration och försäkring? 

Söderberg & Partners söker ett flertal administratörer med god IT-vana till ett projekt inom affärsområdet Sak- och företagsförsäkring. 

Din uppgift blir att hjälpa våra försäkringsrådgivare med kompletterande administration i vårt kundsystem. När du är klar med administrationen hos en rådgivare går du vidare och hjälper nästa. Arbetet bedrivs på plats hos respektive rådgivare vilket innebär att du kommer arbeta på olika avdelningar på vårt Stockholmskontor, men även på kontoren ute i landet. Vi startar med en introduktion på huvudkontoret i Stockholm. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med rådgivarna och med regelbundna avstämningar. 

All administration sker digitalt, så god datavana är en förutsättning. Det är av stor vikt att det som registreras i systemen blir korrekt, därför behöver vi dig som är noggrann och strukturerad. Det här projektet innebär en administrativ service för våra rådgivare och vi söker dig som har ett kommunikativt och serviceinriktat sätt. 

Vi ser att du:

• Har gymnasieexamen

• Har mycket god IT-vana

• Behärskar svenska flytande i tal och skrift

• Är noggrann med ett öga för detaljer

• Är ansvarsfull och pålitlig 

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi har en stark och positiv företagskultur där medarbetarna har stort eget ansvar och engagemang för sina respektive arbetsområden. Systemet Optimum är en av grundbultarna i vårt affärsområde för Sak- och företagsförsäkringar, som på bara sex år blivit Sveriges tredje största rådgivare inom Sak- och företagsförsäkring. 

Bifoga gärna betyg. Välkommen med din ansökan! 

Kontaktperson: Marina Nygren, HR, 08-451 50 54

Publiceringsdatum
2014-02-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Jobbnummer
1784231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: