Administratörer

Stockholms konstnärliga högskola / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms konstnärliga högskola i Stockholm

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film, media, opera, scenkonst och skådespeleri. Genom banbrytande utbildning och forskning vill vi stärka konstens kraft och förmåga att möta samhällets utmaningar.

Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i en miljö där vi genom nyskapande arenor för morgondagens tongivande konstnärer, forskare och pedagoger bidrar på konstnärlig grund till en aktiv dialog med det omgivande samhället. Gemensamt bär vi en kultur med en stark vi-känsla som utmärks av ansvar, tillit och engagemang.

Välkommen att söka anställning som administratör till en av våra nya institutioner
Från och med 2023-01-01 är högskolan organiserad i två institutioner, tidigare sju institutioner. Vi söker två erfarna administratörer som ska vara placerade på en av dessa nybildade institutioner och stödja den i de administrativa processerna samt ha särskilt ansvar för den dagliga administrationen vid varsin ämnesenhet. Vi söker en administratör till ämnesenhet Scenkonst samt en till Film och media.

På institutionen utbildar och forskar vi i olika discipliner så som ljud- och ljusdesign, scenografi, regi, filmfoto, radio, filmmusik, animation mm. Personalen är engagerad i att skapa möjligheter för studenter att utvecklas som självständiga konstnärer och studenterna arbetar hårt på att förbereda sig för yrkeslivet.

Publiceringsdatum
2023-03-29

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i team i en i en kreativ och kunskapsdriven miljö och som samtidigt trivs med att arbeta självständigt med struktur, planering och administration och som kan vara ett stabilt stöd för institutionens ledning, medarbetare och studenter.

I dina arbetsuppgifter ingår:

• Planering och handläggning av processer för kursplaner, antagning, examinationer och kursvärderingar med mera i samarbete med utbildningsadministrativa avdelningen.
• Administration av kursverksamhet till exempel schemaläggning, planering av lokaler, bokning av gruppresor, praktikavtal, kvittoredovisning vid studentutlägg med mera.
• Ekonomi och administration som skrivande av avtal med leverantörer, granskning av fakturor och ekonomisk uppföljning, i samarbete med ekonomiavdelningen, i vårt ekonomisystem Agresso.
• Administration av institutionens möteskalender - skicka kallelser och ta mötesanteckningar.
• Säkerställande av att framtagna administrativa processer följs samt att underlag lämnas in och förvaltas med god framförhållning.
• Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma inom institutionen.

Förutom ett nära samarbete med prefekt och ämneschefer, kommer du att arbeta i lag med andra så som programansvariga, lärare, handläggare och administratörer och ha många andra kontaktytor inom högskolan. Vi ser därför gärna att du har lätt för att samarbeta och har ett genuint intresse för människor. Vi är en liten högskola och därför är det viktigt att vi gemensamt tar ansvar för helheten.

Önskvärda kvalifikationer

• Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete och förmåga att utveckla användbara rutiner, gärna inom högskolesektorn.
• Högskolestudier eller motsvarande administrativ erfarenhet.
• God förmåga att använda digitala system som verktyg i planering av projekt och daglig verksamhet.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Du är intresserad av och har förståelse för konstnärlig verksamhet och dess förutsättningar och arbetssätt. En viss branscherfarenhet av scenkonst och/eller film och media är bra att ha. Som person är du ansvarstagande, tar egna initiativ och är noggrann. Du är en serviceinriktad, strukturerad och engagerad medarbetare. Du har dessutom förmåga att arbeta långsiktigt med administration och organisation, men också med dagliga frågor som kräver snabb respons och kreativa lösningar. Då arbetsbelastningen periodvis är hög kommer stor vikt att laggas vid din förmåga att arbeta självständigt.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Om anställningen

Anställningen är på heltid och tillsvidare med tillträde 1 augusti eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Stockholms konstnärliga högskola vill tillvarata de kvaliteter som möten mellan olika perspektiv och erfarenheter tillför verksamheten. SKH välkomnar särskilt sökande som kompletterar vår organisation avseende jämställdhet och etnisk mångfald.

Om ansökan

Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med.

Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer 2023/168/2.2.1.

Välkommen med din ansökan senast 2023-04-23!

Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/p-org

För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.

Ersättning
Individuell månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Konstnärliga Högskola (org.nr 202100-6560), https://www.uniarts.se/

Arbetsplats
Stockholms konstnärliga högskola

Kontakt
HR-partner
Josefin Sterzenbach
josefin.sterzenbach@uniarts.se
+46 8 49 400 541

Jobbnummer
7601037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms konstnärliga högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms konstnärliga högskola: