Administratör- HR och Information HP Centralt
Holmen Paper AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Holmen Paper AB i Norrköping,
Norrtälje eller i
hela Sverige Holmen Paper söker Administratör - HR och Information HP Centralt
Personalavdelningen på Holmen Papers huvudkontor ansvarar för personalfrågor gällande enheten och de utländska säljbolagen, totalt 200 personer. Avdelningen samordnar även strategiska frågeställningar gentemot de tre pappersbruken. Informationsavdelningen driver det strategiska kommunikationsarbetet inom affärsområdet. Då vår nuvarande gemensamma administratör snart går i pension söker vi nu hennes ersättare. Befattningen är en deltidstjänst på 80 procent.
Din roll. Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av uppgifter inom området HR-administration, såsom information på HR-webben, framtagande av diverse statistikunderlag, presentationsmaterial, mötesplanering, bokningar och intygshantering. Då engelska är koncernspråket kommer du även att arbeta med översättningar till engelska.
För informationsavdelningen kommer du bl a att förmedla annonser, ansvara för att förfrågningar från webben besvaras, hantera vårt presentförråd samt sköta återkommande uppdateringar av presentationer, intranät och bildbank.
I arbetet ingår kontakter med anställda och chefer inom såväl huvudkontor och säljbolag som resterande enheter inom affärsområdet. Du kommer även att ha kontakter med myndigheter och andra organisationer såsom universitet och högskola. Du rapporterar till personalchefen.
Din profil. Du är serviceinriktad, strukturerad och van att hålla många bollar i luften. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter där innehållet ständigt skiftar och med att assistera kollegor i vardagen. Du tycker om kontakt med många människor och att arbeta mot högt ställda mål i en arbetsgrupp där flexibilitet, service och utveckling är en självklarhet.
Publiceringsdatum2009-04-09Kravprofil för detta jobb• Du har minst ett par års erfarenhet av personaladministration och kvalificerad service
• Stor vana att arbeta med Officepaketet, inte minst PowerPoint
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
• Kunskaper i spanska är meriterande, liksom vana av korrekturläsning och webbpublicering.
Din personlighet. Som person är du engagerad, kommunikativ och har god samarbets- och organisationsförmåga.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-04-24
Vi vill gärna ha din ansökan elektroniskt och ber dig gå in på vår hemsida,
www.holmenpaper.com, och söka därifrån.
KontaktIngegerd Engquist, HR-chef 070-2219840,
ingegerd.engquist@holmenpaper.comLena Grafsund, HR-specialist 011-236336,
lena.grafsund@holmenpaper.comJonas Lindell, Informationschef 011-236212,
jonas.lindell@holmenpaper.comFacklig kontaktLena Brattgård, Unionen 011-236403,
lena.brattgard@holmenpaper.comBjörn Jonsson-Dannetun, Sveriges Ingenjörer 011-236204,
bjorn.jonsson@holmenpaper.comFöretagHolmen Paper AB
AdressHolmen Paper AB
60188 NORRKÖPING
KontorsadressVattengränden 2
KontaktuppgifterTelefonnummer: 011-235000
Faxnummer: 011-236030
Jobbnummer 432646
Observera att sista ansökningsdag har passerat.