Administratör Vikarietjänst i 12-15 månader

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.

Publiceringsdatum
2022-11-02

Beskrivning
Då vår ordinarie administratör är tjänstledig i 12-15 månader från 1/1 2023, så erbjuder vi denna vikarietjänst.

Start beräknas till den 1/12 2022.

Arbetar du idag som administratör eller liknande, då kan vi erbjuda en tjänst som i en modern organisation ger dig ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik. Goda möjligheter att utvecklas.

Sotenäs-, Munkedals- och Lysekils kommuner har en gemensam IT-avdelning med huvudkontor och placering i Lysekil. Vardera kommun har tekniker placerade i huvudorten. Avdelningen består totalt av 26 personer.

Vi söker dig som vill arbeta som administratör på IT-avdelningen. Du är en strukturerad person med en problemlösande analysförmåga med känsla för detaljer och förmågan att se mönster i olika sorters information.

Arbetet på en IT-avdelning är i ständig förändring, vilket kräver att du är självgående och kan utveckla dig samt ta egna initiativ utifrån verksamhetens behov.

Då arbetet innebär kontakter och samarbete med många olika parter både inom och utom avdelningen, behöver du vara prestigelös och ha förmåga att bidra till ett gott samarbete. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina arbetsuppgifter
- Allmänt administrativt stöd för hela IT-avdelningen, (t.ex. anteckna på möten, boka lokaler och logistik inför interna möten, resebokningar, beställare av utrustning och material till kollegor på avdelningen, ansvar för lokaler och fordon).
- Ansvara för det administrativa arbetet av leasad utrustning, både vid skada och förlust/stöld (dialog med användare/kund, andra linjen, försäkringsbolag, leasingbolag, reparatör, polisanmälan, mm.). Huvudkontakt mot leverantör/leasingbolag.
- Ekonomiadministration (budget, bokföringsordrar, fakturering, kreditering, uppföljning och ta fram underlag till våra kunder och verksamheter, rekvisitioner och "detektivarbete" i ekonomiska transaktioner)
- Ansvarig för SML-IT:s produktportfölj i vårt e-handelssystem
- Interndebiteringar, både inom Lysekil och mellan våra kommuner och kommunala bolag
- Garantiärenden
- Avtalsadministration (registrering, kontroll, uppföljning, rapportering, förebyggande, planering) av ex. hyror, licenser, supportavtal, certifikat m.m. med interna och externa parter
- Diarie-ansvarig
- Upphandlingsstöd
- Viss personaladministration

Kvalifikationer
Meriterande är erfarenhet med administrativt arbete inom offentlig sektor

- Har arbetat med administrativa uppgifter tidigare
- Har kunskap inom ekonomi
- Meriterande med erfarenhet av arbete i e-handelssystem och/eller kommunala affärssystem/ekonomisystem.
- Har erfarenhet inom LOU
- Goda kunskaper inom dagens kontorsprogram, dvs kan hantera de vanligt förekommande programmen som exempel MS Office
- Meriterande med relevant utbildning, eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer motsvarande (likvärdigt)

I och med att du kommer att arbeta inom skolverksamhet skall du kunna visa upp utdrag ur polisregister, blankett RPS 442.5 05-10 detta enligt lag 2000:873. Skall tas med i obrutet kuvert till eventuell intervju.

Körkort B är ett krav

Anställningsvillkor
Enligt avtal

Då det är en vikarietjänst så kan anställningen avslutas om ordinarie anställd återkommer i förtid

Vi tillämpar löpande urval





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: enligt ÖK Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lysekils kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/214".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Anders Siljeholm IT-chef
0523613700

Jobbnummer
7133780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: