Administratör (vikariat)

Kammarkollegiet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

KAMMARKOLLEGIET
söker
ADMINISTRATÖR TILL STATENS INKÖPSCENTRAL (vikariat)

Kammarkollegiet är en myndighet med över trettio olika arbetsuppgifter inom främst juridik, ekonomi och finans, upphandling och riskhantering. Vi är ca 250 anställda.

Statens inköpscentral tecknar samordnade ramavtal som andra statliga myndigheter kan avropa från. Inom IT-området kan även kommuner och landsting avropa från ramavtalen. Vi är idag cirka 50 personer organiserade i fyra enheter och en stabsfunktion.

Vi söker nu en administratör till vår enhet för IT-upphandling.

Administratör
Ref nr 2.2.2-6740-12
Vikariat ca 2 år

Du kommer att vara placerad vid vår enhet för IT-upphandling och din huvudsakliga uppgift kommer vara att ge dagligt administrativt stöd till enhetschef och medarbetare på enheten för IT-upphandling. Bland arbetsuppgifterna kommer också ingå att tillhandahålla administrativt stöd till avdelningschefen i avdelningsgemensamma frågor.

Arbetsuppgifterna
Arbetsuppgifterna består främst av projektadministration inklusive administration av projektmöten såsom minnesanteckningar och förberedelse av möten samt fullmakts¬hantering, administration av vissa stödsystem, mötes- och lokalbokningar samt andra normalt förekommande administrativa uppgifter i verksamheten.

Publiceringsdatum
2012-12-03

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
• relevant utbildning för befattningen, dock lägst treårig gymnasieutbildning

Erfarenheter
• flerårig erfarenhet av liknande administrativt arbete, gärna från statlig sektor.
• erfarenhet av att arbeta med webbpublicering

Kunskaper
• goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
• mycket goda kunskaper i Officepaketet
• goda kunskaper i Agresso

Meriterande
• kännedom om upphandlingsverktyg t ex TendSign
• erfarenhet av enkätutformning
• erfarenhet av och intresse för IT-system och IT-utveckling i samhället

För att klara arbetet behöver du ha mycket god förmåga att organisera ditt arbete så att du på ett effektivt sätt kan hantera flera olika uppgifter parallellt. Genuin servicevilja och utvecklad samarbetsförmåga är avgörande för ett gott resultat.

Kammarkollegiet lägger stor vikt vi personliga egenskaper som skapar ett gott arbetsklimat och goda relationer med vår omvärld.

Anställningen är ett tvåårsvikariat på heltid. Provanställning och individuell lönesättning tillämpas. Kammarkollegiet främjar jämställdhet och mångfald.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Hans Sundström på telefon 08 700 07 69 eller avdelningschef Ylva Grahn Agering på telefon 08 700 07 43. . Facklig företrädare för Saco-S är Sara Haglund, 08-700 08 06 och för ST Åsa Hole, 08-700 09 83.

Läs mer om Statens inköpscentral på www.kammarkollegiet.se och gå gärna in på webbplatsen www.avropa.se för mer information om våra ramavtal.

Välkommen med din ansökan inklusive CV senast den 12 december 2012 till Kammarkollegiet, Box 2218, 103 15 Stockholm eller via e-post till. 2.2.2-6740-12@kammarkollegiet.se Ange referensnr 2.2.2-6740-12.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 2.2.2-6740-12
Ansökan kan skickas till e-postadress: 2.2.2-6740-12@kammarkollegiet.se

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 STOCKHOLM

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-700 08 00
Faxnummer: 08-204969
E-postadress: registratur@kammarkollegiet.se

Jobbnummer
1407310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: