Administratör/Transportplanerare

Stena Metall AB / Kontorsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Metall AB i Kiruna, Gällivare, Älvsbyn, Luleå, Piteå eller i hela Sverige

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsföretag med ett rikstäckande nät av filialer och produktionsanläggningar. Företaget omhändertar avfall från industri, handel och kommuner och erbjuder kvalitets- och miljösäkrade lösningar för insamling och förädling av järn- och metallskrot, rostfritt, returpapper, plast, farligt avfall och andra kemikalier samt övrigt verksamhetsavfall. Stena Recycling ingår i Stena Metallkoncernen som också återvinner elektronikskrot och aluminium samt bedriver internationell handel med stål, metaller och olja.

Stena Recycling i Kiruna söker en

ADMINISTRATÖR/TRANSPORTPLANERARE

Som administratör/transportplanerare kommer du att ingå i ett team med engagerade och professionella medarbetare med starkt kundfokus. Hos oss erbjuds du ett serviceinriktat arbete där du fungerar som en viktig länk mellan verksamheten och våra kunder.

Du kommer att arbeta med att planera och styra transporter och till detta kopplad administration. I arbetet har du mycket kontakter såväl internt som externt. Arbetet sker i ett högt tempo och problemlösning är en självklar del i arbetet.

Du har i rollen en nära dialog med de marknadsbearbetande funktionerna på filialen, då ni tillsammans arbetar för att optimera sälj- och administrationsprocessen så att kunden upplever bästa möjliga service.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ordermottagning

• Support till kunder

• Invägning av material

• Merförsäljning

• Prissättning och justering av avtal

• Bokning av omkostnadsfakturor och avräkning

• Fakturering och framtagande av ekonomiska rapporter

• Månadsavslut

• Planera, boka och styra transporter

• Prisförhandlingar med transportörer

Erfarenhet/utbildning
Vi ser att du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, logistik, spedition, transportledning eller liknande. Det är även meriterande om du har utbildning inom försäljning och marknad.

Du har tidigare arbetat i minst fem år i en liknande roll och har god vana av att arbeta i affärs- och ekonomisystem. Du har även erfarenhet av kundrelaterat
arbete där kunden alltid står i fokus.

Publiceringsdatum
2013-09-12

Dina personliga egenskaper
Vi värdesätter dina personaliga egenskaper högt och ser att du som person är serviceinriktad och har en god förmåga att lösa problem på ett strukturerat och kreativt sätt. Samtidigt vågar du ställa krav på din omgivning för att kunna optimera transporter och flöden. Vidare är du en prestigelös person med hög integritet och duktig på att prioritera. Vi sätter även stort värde på att du drivs av att utveckla och förbättra administrativa rutiner.

Har du frågor om oss eller tjänsten är du välkommen att kontakta vår filialchef Erik Selin, tel. 010-445 38 91.

Är du redo för nya utmaningar? Tveka inte att söka tjänsten redan i dag, då ansökningarna behandlas löpande. Sista ansökningsdag är 2013-09-29. Du
söker tjänsten nedan under "ansök".

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Selin, Filialchef 010-445 38 91

Företag
Stena Metall AB

Adress
Stena Metall AB
Fiskhamnsgatan 8B
40040 Göteborg

Jobbnummer
1651390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Metall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Metall AB: