Administratör till Vidingehem
Vidingehem AB / Administratörsjobb / Växjö
2025-03-18
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vidingehem AB i Växjö Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill arbeta för att Vidingehem ska vara det självklara valet av hyresvärd genom hela livet!
Vi är drygt 140 medarbetare som arbetar med att finnas till hands i vardagen för att göra boendet enkelt och bekvämt för våra hyresgäster. Vi är stolta över vår goda företagskultur och kan erbjuda en trivsam och framåtriktad arbetsplats.
Vidingehem är en del av Växjö kommun och tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i - idag och i framtiden.
Välkommen till oss på Vidingehem!
Publiceringsdatum2025-03-18ArbetsuppgifterSom administratör har du en betydelsefull roll i att utveckla verksamheten och bidra till välfungerande arbetsplatser genom administrativt stöd till VD, ledning, chefer och verksamhet. Vi erbjuder en omväxlande roll med många kontaktytor där du
är del i att nå Vidingehems mål och vision.
Du rapporterar till chef för avdelningen ekonomi och affärsstöd och kommer huvudsakligen att ansvara för och arbeta med följande:
• Assistera och stödja VD, ledningsgrupp och chefer vid behov i förekommande arbetsuppgifter
• Hantera beställningar och leveranser av telefoner och datorer
• Budgetansvar för verksamhetskontorens utrustning och löpande praktiska funktion, däribland inredning av gemensamma
ytor, kontakt med leverantörer och hantering av beställningar
• Ansvara för Vidingehems huvudkontors praktiska funktion och ordning
• Hantering av poolbilar
• Inköp av förbrukningsmaterial till verksamhetskontor
• Diarie- o posthantering vid behov
• Krisplan (struktur, samordning, uppdatering)
• Ansvara för hantering kopplat till ID06
• Stöd till verksamheten vid beställning av resor och utbildningar
• Hantera och planera personal- och trivselaktiviteter och gemensamma gåvor till personal
• Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter och stöd till verksamheten
För att lyckas i uppdraget ser vi att arbetet utförs på plats, med utgångpunkt från vårt huvudkontor.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/administration eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av assisterande roll gentemot chefer och verksamhet eller motsvarande. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av att
formulera och sammanfatta budskap och texter på svenska.
Du är en utpräglad serviceinriktad person och har förmåga att genom ett professionellt förhållningssätt hantera och strukturera stöd till olika delar av verksamheten. Som person är du är handlingskraftig, ansvarstagande och självgående samt har förmåga att vara steget före. Du värdesätter och bidrar till gott samarbete med de som du kommer i kontakt med i ditt uppdrag. Du har förståelse för hantering av känsliga uppgifter och diskretion.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att arbeta i webbverktyg. Det är meriterande om du har kunskap om arbete i olika lednings- och verksamhetssystem såsom exempelvis CRM. Vidare har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VH 8/25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vidingehem AB (org.nr 556935-3534)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Chef ekonomi och affärsstöd
Nina Brundin
nina.brundin@vidingehem.se Jobbnummer 9229001