Administratör till Verksamhetsområde Funktionsstöd

Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

Funktionsstöd i Alvesta Kommun innefattar samtliga insatser för personer med stöd av LSS för personer från 20 år och uppåt. Organisationen har 4 enhetschefer och omkring 120 medarbetare med tillkommande vikarier och stöttar omkring 100 omsorgstagare i vardagens alla moment.


Publiceringsdatum
2021-02-08

Arbetsuppgifter
Att vara administratör hos oss innebär att du ingår i ett team om två administratörer som var och en utgör ett stöd till två Enhetschefer och tillhörande enheter. Du kommer att ha daglig kontakt och ge administrativt stöd till chefer och medarbetare i vår organisation. Du kommer arbeta med löne- och fakturahantering och till viss del samordna kontakt med externa parter. I tjänsten ingår uppgifter såsom bemannings- och schemaplanering enligt årsarbetstidsavtal, samordning av scheman mellan arbetsgrupper och att lösa planerad såväl som icke planerad frånvaro. Du kommer också att handlägga redovisning av assistansersättning.

Din arbetsplats kommer att vara LSS Funktionsstöds huvudkontor i Alvesta centralort.

De administrativa system som främst används är bland annat Visma, Lifecare, Timepool, Multiaccess, Unit4 och Viser.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning inom lön, ekonomi, administration eller liknande. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en serviceinriktad roll samt erfarenheter från administrativa system, personal- och löneadministration samt fakturahantering. Även goda kunskaper i de lagar, avtal och riktlinjer som är relevanta för uppdraget är meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bemanning.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska då muntlig och skriftlig kommunikation och dokumentation sker på svenska.

Du har god samarbetsförmåga, arbetar strukturerat, är självgående och tar stort ansvar för ditt arbetsområde och för att hålla uppsatta deadlines. Administratörsyrket står inför en omfattande digital transformation, därför ser vi att du är intresserad av detta samt har en pedagogisk förmåga och uthållighet som ger dig goda möjligheter att förklara interna processer och rutiner för olika mottagare.

Om detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1005787/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alvesta kommun (org.nr 212000-0639)

Arbetsplats
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5562902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen: