Administratör till valuta- och backoffice teamet

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-08-26

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att arbeta med affärsstöd och administration för kundens valutaväxlingar, deposits och korta krediter. Du kommer att lägga upp kunderna i system, följa affärsflödet post-trade och bevaka att kunden är överens med motparten om affärsdetaljerna.

Alla medarbetare i teamet arbetar parallellt och aktivt i flera olika system, med varierande dagliga rutiner, en hel del telefonsamtal och löpande utredningsfrågor.

Arbetet är stimulerande, utmanande och väldigt föränderligt. Du som söker behöver vara öppen för att ställas inför nya uppgifter och situationer kontinuerligt. Ofta händer mycket samtidigt och man måste hjälpas åt inom teamet och prioritera om i sin egen arbetsordning, men också kunna hantera lugnare perioder med bibehållen fokus.

Arbetstiderna är relativt hårt styrda av valutamarknaden och det kan även innebära schemalagt arbete på obekväma arbetstider och röda dagar. Du kommer att ha daglig kontakt och bra samarbete med kundens valutahandlare, motparter och utlandsbetalningar.

Vem är du?

Som person är du effektiv, självständig, anpassningsbar, och du gillar att jobba i team.

Vidare ser vi gärna att du har:

* kunskap/förståelse för betalningsflöden till och från utlandet och/eller Swift, är van vid att ha kundkontakt och gärna har tidigare erfarenhet av att arbeta inom bank operations. System- och teknikvänlighet är också meriterande.
* erfarenhet eller bred kännedom av betalningsflöde/processen
* är van med utlandsbetalningar
* förmågan att snabbt sätta sig in i nya problemställningar och ser till helheten
* är en positiv, driven, ambitiös, social medarbetare
* är vetgirig, noggrann och har lätt att förstå sammanhanget
* god fallenhet för att lösa problem, ta eget ansvar och fatta egna beslut
* intresse för effektivisering, via systemförbättringar eller förändrade arbetsprocesser
* kan anpassa dig efter vad arbetssituationen kräver
* kan prata och skriva obehindrat på engelska

Du erbjuds

En tillsvidareanställning som konsult på Jurek Rekrytering & Bemanning. I detta konsultuppdrag kommer du att arbeta hos vår kund i centrala Stockholm. Uppdraget förväntas att starta 2022-09-12 och löpa fram till 2023-09-01 med chans till förlängning. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se.



sökord: valutaväxlingar, bankadministration, ekonomiassistent, ekonomiadministration, leverantörsreskontra, kundreskontra, löneadministration, administratör, deposit,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
6923101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: