Administratör till välkänt IT-bolag sökes

Performiq AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om PerformIQ

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. De är PerformIQ!

Företagspresentation

Företaget finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 500 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa. Företaget har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Hos företaget är det alltid nära till beslut. De har en målmedveten satsning på medarbetares utveckling. Kulturen präglas av värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort dem till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster. De är svenska landslaget i IT-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?

Tjänstebeskrivning

PerformIQ söker för kunds räkning en social och driven administratör mot it-artiklar. Tjänsten går främst ut på administration av artiklarna kring IT-produkter i det internt byggda systemet. I rollen ingår också att agera service till övriga avdelningar och säkerställa att all information finns med för att kunna lägga upp artiklarna i systemet.

Publiceringsdatum
2015-06-11

Dina arbetsuppgifter
• Lägga upp och administrera IT-artiklar i det interna CRM systemet
• Hantera orderärenden och granska inkommande artikelärenden för att säkerställa att all information finns med för att kunna kategorisera artiklarna korrekt.
• I perioder även vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter på inköpsavdelningen såsom fakturahantering och arbete i admin inbox

Krav på person

För att vara rätt person för denna tjänst ser vi att du uppfyller följande krav:
• Erfarenhet av att självständigt jobba med administrativa uppgifter
• Van användare av datasystem
• Serviceminded och samarbetsvillig
• Flytande i svenska och god kunskap i engelska
• Meriterande är viss produktkunskap om IT-relaterade produkter, främst hårdvara.

Start: 3 augusti 2015
Omfattning: Vikariat heltid ca 3/8-31/12 -2015
Arbetstid: Kontorstider med flex.
Plats: Kista

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos kund
För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen. Ange gärna vilken aktivitet du har utövat, samt hur det har format dig som person.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan idag då intervjuer hålls löpande!
Sökord: administratör, it, artikel, artiklar, produkter, heltid, kontor

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-20
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1402
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erica Owen

Företag
PerformIQ AB

Adress
PerformIQ AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2333285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: