Administratör till VA/Renhållningsverksamheten

Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!

Teknik- och infrastrukturavdelningen söker nu en serviceinriktad administratör till VA/renhållningsverksamheten. Avdelningen ansvarar för gator och vägar, renhållning, vatten/avlopp, kommunens fastigheter-allt från skolor och bostäder till äldreboenden och kontor. Vi förvaltar ca 90 000 m2 lokaler och ca 470 lägenheter. I Bräcke kommun finns 3 st återvinningscentraler(ÅVC) placerade i Bräcke, Gällö och Kälarne.


Publiceringsdatum
2021-12-01

Arbetsuppgifter
VA- och renhållningsbranschen är i ständig utveckling för att möta medborgarnas och myndigheternas krav på verksamheten. Dina arbetsuppgifter blir, att tillsammans med övriga i arbetslaget, driva och planera arbetet för kommunens renhållningsverksamhet. Du tar emot och hanterar inkommande ärenden via telefon, skriftligt och även besök. Du ingår i kundtjänst och ärendehantering samt debitering och registervård vad gäller VA, hushållssopor och slamtjänster i främst EDP-Future men även via andra register och system.


Kvalifikationer
Du har grundläggande administrativ kompetens med god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt god datorvana. Meriterande är om du har kunskaper och har arbetat i vårt debiteringssystem EDP-Future samt erfarenhet av arbete i kartsystem.

Vem är du?
Du är serviceinriktad då du kommer i kontakt med både interna och externa kunder. Tålamod, god samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper. Du trivs med att ha många bollar i luften då arbetets innehåll kräver det. Du är noggrann och strukturerad med en känsla för vad som bör prioriteras och värnar om goda kundrelationer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är en tidsbegränsad anställning i ca 1 år med ev. möjlighet till förlängning. Tillträde omgående eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021-6-ToI".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460), http://www.brackenasta.se

Arbetsplats
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Kontakt
Avdelningschef
Göran Bengtsson
goran.bengtsson@bracke.se
0693-16214

Jobbnummer
6146298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen: