Administratör till utredningsenheten LSS och Socialpsykiatri

Gävle kommun, Välfärd Gävle / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Välfärd Gävle i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Inom Myndighetskontoret arbetar främst handläggare inom individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och funktionsnedsättning. Uppdraget består i huvudsak av myndighetsutövning i form av biståndsprövning samt uppföljning av bistånd eller insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Vi söker nu en till administratör till utredningsenheten LSS och Socialpsykiatrin då vi utökar vår verksamhet. På utredningsenheten är vi idag 23 medarbetare och enheten fortsätter växa. För oss är vår samlade kunskap värdefull för att lösa vårt uppdrag på bästa sätt. Vi arbetar därför systematiskt med verksamhetsförbättringar för att ständigt utvecklas och för att skapa en god arbetsplats som främjar delaktighet och utveckling. Vår arbetsplats är centralt belägen i Gävle, med bra förbindelser med kollektivtrafiken och gångavstånd till Gävle centralstation.

Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss.

Publiceringsdatum
2023-02-03

Arbetsuppgifter
Har du den administrativa ådran och vill göra avtryck i en ny spännande roll på en växande arbetsplats? Kom och bli en del av vårt team och gör Gävle fullt av möjligheter med oss!

Som administratör på utredningsenheten LSS och Socialpsykiatri kommer du ha ett varierande och stimulerande uppdrag. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att administrera Försäkringskassans personliga assistans genom att lägga in, förlänga och avsluta kunder i Treserva. Utöver detta kommer du att begära ersättningar och återkrav för biträde av personlig assistent. Dessutom kommer du granska underlag gällande sjuklöner och begära komplettering från externa utförare för att sedan kunna fatta beslut. Du handhar även kommunala bostadstillägg och IVO-rapportering.

Inom tjänsten ingår även viss fakturahantering och du är även behjälplig med inköp till enheten samt IT beställningar. Du stöttar även chef och handläggare i arbetsuppgifter med administrativ karaktär, så som tex rekvisioner och akthantering.

Du kommer ha många kontaktytor och möten med nya människor dagligen. Det är därför viktigt att du arbetar mot Gävle kommuns värdegrund bemötande, kvalité och samarbete för att vi ska uppnå bästa resultat.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en gymnasial examen med inriktning mot administration eller ekonomi alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utöver detta ska du ha minst ett års arbetslivserfarenhet i en administratörsroll samt ha mycket goda IT-kunskaper. Vi ser det som meriterande för tjänsten om du har arbetat inom verksamhetsområdet och har erfarenhet av systemen Treserva och Agresso.

Då mycket av din roll består av muntlig och skriftlig kommunikation, söker vi dig som har mycket goda kunskaper i det svenska språket.

Som person är du flexibel, noggrann och prestigelös i ditt sätt att samarbeta. Du har även en förmåga att se vad som behöver prioriteras och är effektiv för att nå mål. Service och kvalité är en självklarhet för dig i din roll.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C123233".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Välfärd Gävle

Kontakt
Ställföreträdande enhetschef
Malin Blomqvist
malin.blomqvist@gavle.se
026-179056

Jobbnummer
7408292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Välfärd Gävle

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Välfärd Gävle: