Administratör till uthyrningsenheten
ÖrebroBostäder AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ÖrebroBostäder AB i Örebro ÖrebroBostäder AB (ÖBO) är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Örebro kommun. Vi har 23 800 lägenheter och 1 300 kommersiella lokaler. Vår affärsidé är att erbjuda attraktiva bostäder och lokaler med bredd och variation i god boendemiljö. ÖBO har ett uttalat kundfokus och vår devis hem för dig, uttrycker vår vilja att möta olika behov och önskemål.
Uthyrningsenheten består av Uthyrningen, Kundcenter, ÖBO Lokaler inklusive ÖBO Omsorgsfastigheter samt en stab. Till Uthyrningsenhetens stab söker vi en administratör. På uthyrningsenheten är vi totalt 36 medarbetare varav 4 finns i staben. Staben ansvarar bland annat för hyresadministration, hyressättning, registrering i och underhåll av våra administrativa system. Som medarbetare på staben rapporterar du till vår Förhandlings- och uthyrningschef, som har det övergripande ansvaret för hela uthyrningsenheten.
Publiceringsdatum2018-01-23Dina arbetsuppgifterSom administratör hos oss arbetar du bland annat med:
• Hantering och registrering av tillval och badrumsrenoveringar för våra hyresgäster (inmatning, scanning och insortering)
• Administration kring prislistor efter hyresförhandling
• Hyresjusteringar och förfrågningar
• Lägga upp nya produkter, registrering av ytor och hyror i fastighetssystemet
• Upprätta kontrollistor
• Hyresavisering
• Sammanställningar och statistikunderlag
• Andra förekommande administrativa uppgifter såsom tex upprättande av protokoll, scanning av avtal mm
Arbetet bedrivs både självständigt och i samverkan med andra kollegor.
Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och några års erfarenhet från kvalificerade arbetsuppgifter inom administration, gärna inom ekonomi eller hyresadministration. Vidare har du goda kunskaper i Officeprogrammen, främst Excel samt lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Har du erfarenhet av arbete i Momentum PM4 eller annat likvärdigt fastighetssystem så är det meriterande.
Viktiga färdigheter för tjänsten är att du är noggrann, självgående, strukturerad, har en ekonomisk medvetenhet, är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga.
På ÖBO får du arbeta i ett så kallat aktivitetsbaserat kontor där arbetsplatsen är flexibel inom kontoret. Vi strävar efter att vara en hälsosam arbetsplats där du har goda möjligheter att sätta din hälsa i centrum.
För mer information är du välkommen att kontakta Carl-Johan Baatz, Förhandlings- och uthyrningschef, på telefon 0707-194297 alt
carl-johan.baatz@obo.se. Facklig representant för Vision är Mona Liljenskog, nås via växel 019-19 42 00. Din ansökan vill vi ha senast den 6 februari 2018 Den lägger du in via Ansök-knappen nedan.
ÖrebroBostäder arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Våra medarbetare tycker att vi är en trygg arbetsgivare, att våra arbeten kännetecknas av ansvar, frihet och variation och att vi har goda utvecklingsmöjligheter och bra arbetskamrater. Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida
www.obo.se. Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.
ÖrebroBostäder AB tillämpar kompetensbaserad rekrytering och utgår från våra värdegrunder - människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebroBostäder AB
AdressÖrebroBostäder AB
Box 8033
700 08
70008 Örebro
KontorsadressFredsgatan 20 A
Jobbnummer 3918895
Observera att sista ansökningsdag har passerat.