Administratör till uppdragsinkasso

Collector Bank / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Collector Bank i Göteborg, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Vi letar efter ytterligare en ny medarbetare till vårt administratörsteam på uppdragsinkasso.



Vi tror att du kan passa till tjänsten om du gillar att ge förstklassig service och dessutom lockas av att vara en del av ett tillväxtföretag i framkant. Är det du?

OM COLLIGENT

Colligent är ett dotterbolag till den digitala nischbanken Collector Bank.

Vi är ett av Sveriges mest snabbväxande företag inom B2B inkasso, juridik och delgivning. Verksamhetens kärna är effektivitet och tillgänglighet och vi sticker ut genom digitalisering förenat med medarbetare med specialistkunskaper. Våra kunder är framförallt specialiserade gentemot fastighet och transport.

Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har kontor i Helsingfors, Oslo och Stockholm

TJÄNSTEN

Du kommer att ingå vårt kompetenta team av sju kollegor som hanterar förfallna faktura- och hyresfordringar för Colligents kunder.

Din primära roll är att stötta och serva dina kollegor som arbetar som handläggare och rådgivare med den dagliga administrationen. Arbetsuppgifterna består främst av registrering av ärenden, myndighetspost, mailkonversationer med gäldenärer och kunder, filhantering samt inkassohandläggning.

Tjänsten är en visstidsanställning som löper under ca 1 års tid, med möjlighet till förlängning. Vi önskar start omgående eller enlig överenskommelse.

För en person som visar stora framsteg och stämmer väl in i gruppen, finns möjlighet till utveckling och större ansvar.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö i färgglada trevliga lokaler i centrala Göteborg.

VI TROR ATT DU

Som söker trivs i en administrativ roll och brinner för att ge god service och drivs av utmaningar, högt tempo och högt i tak. Du är prestigelös och ser meningsfullheten i att vara delaktig i att ge effektiv service till både kollegor, kunder och gäldenärer som är i behov av din hjälp. Glad, energirik och stresstålig är egenskaper som stämmer väl in på dig och du har en god samarbetsförmåga.

Ett professionellt språkbruk på svenska och engelska ser vi som viktigt. Talar du dessutom norska, danska eller tyska så är det meriterande.

Du har erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete sedan tidigare, och därigenom arbetat i olika affärssystem och ser det som enkelt att lära dig ett nytt. Har du dessutom redan erfarenhet av att ha arbetat inom inkassoverksamhet och av inkassosystemet Nova är det meriterande.

INTRESSERAD?

Varmt välkommen att skicka din ansökan och CV till oss.
Sista ansökningsdag är den 19 maj 2017.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ella Sevieri (Teamledare) på telefonnummer 010-161 08 33 eller Anna Selander (HR-Business Partner) på telefonnummer 010- 161 00 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning 1 år, med chans till förlängning

Publiceringsdatum
2017-05-08

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Selander anna.selander@collectorbank.se

Företag
Collector Bank

Adress
Collector Bank
Östra Hamngatan 24
41109 Göteborg

Kontorsadress
Östra Hamngatan 24, Göteborg

Jobbnummer
3481752

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Collector Bank

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Collector Bank: