Administratör till trafikkontoret

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.




Publiceringsdatum
2019-11-15

Beskrivning
Trafikkontoret är en viktig aktör i den växande staden.

Vårt uppdrag är att säkerställa en hög

framkomlighet och trafiksäkerhet. Dessutom har kontoret ett samlat ansvar för att Stockholm ska vara en ren, snygg och trygg stad att vistas i för boende, besökare och företag. Upplåtelseenheten är en del av Tillståndsavdelningen. Enheten är remissinstans till Polismyndigheten och står för kommunens samlade bedömning när offentlig plats ska användas med polistillstånd enligt ordningslagen. I det arbetet är det centralt att bedöma liknande ärenden på likartat sätt. Enheten svarar också för information till allmänheten och andra förvaltningar och myndigheter om frågor rörande offentlig plats. Enheten kan också fungera som samlande punkt för frågor om offentlig plats när flera avdelningar behöver samordnas inom kontoret. På enheten arbetar idag ca 20 personer

Dina arbetsuppgifter
Till arbetsuppgifterna som administratör på upplåtelseenheten hör bl.a. registrering av inkomna ärenden, att hantera kundfakturor, kundservice samt bevaka tillstånd. En stor del av tjänsten innebär att samverka med andra aktörer både internt och externt samt att vara kontaktperson för fakturafrågor.

Kvalifikationer
Gymnasieexamen, gärna inom ekonomi. Vi söker dig som har datorvana, är strukturerad och van vid att ha flera ärenden på gång samtidigt. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Eftersom arbetet innebär kontakt med medborgare, tillståndsinnehavare och med interna avdelningar och andra förvaltningar ser vi att du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du har arbetslivserfarenhet och är meriterande om du arbetat inom en politisk styrd organisation tidigare.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
75%. Tillträde: Enligt övernskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Enligt övernskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/6567".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Trafikkontoret, Tillstånd

Jobbnummer
4958442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: