Administratör till trafikkontoret
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Publiceringsdatum2019-11-15BeskrivningTrafikkontoret är en viktig aktör i den växande staden.
Vårt uppdrag är att säkerställa en hög
framkomlighet och trafiksäkerhet. Dessutom har kontoret ett samlat ansvar för att Stockholm ska vara en ren, snygg och trygg stad att vistas i för boende, besökare och företag. Upplåtelseenheten är en del av Tillståndsavdelningen. Enheten är remissinstans till Polismyndigheten och står för kommunens samlade bedömning när offentlig plats ska användas med polistillstånd enligt ordningslagen. I det arbetet är det centralt att bedöma liknande ärenden på likartat sätt. Enheten svarar också för information till allmänheten och andra förvaltningar och myndigheter om frågor rörande offentlig plats. Enheten kan också fungera som samlande punkt för frågor om offentlig plats när flera avdelningar behöver samordnas inom kontoret. På enheten arbetar idag ca 20 personer
Dina arbetsuppgifterTill arbetsuppgifterna som administratör på upplåtelseenheten hör bl.a. registrering av inkomna ärenden, att hantera kundfakturor, kundservice samt bevaka tillstånd. En stor del av tjänsten innebär att samverka med andra aktörer både internt och externt samt att vara kontaktperson för fakturafrågor.
KvalifikationerGymnasieexamen, gärna inom ekonomi. Vi söker dig som har datorvana, är strukturerad och van vid att ha flera ärenden på gång samtidigt. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Eftersom arbetet innebär kontakt med medborgare, tillståndsinnehavare och med interna avdelningar och andra förvaltningar ser vi att du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du har arbetslivserfarenhet och är meriterande om du arbetat inom en politisk styrd organisation tidigare.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
75%. Tillträde: Enligt övernskommelse Visstidsanställning
ErsättningEnligt övernskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/6567".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Trafikkontoret, Tillstånd
Jobbnummer 4958442
Observera att sista ansökningsdag har passerat.